همزمان با آغاز سال جدید، 450 نفر از عاشقان سرزمین گل های لاله در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران؛  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در مراسم بدرقه این کاروان، شهردار منطقه سفر راهیان نور را نوعی تمرین و ممارست عنوان کرد و گفت: عزیزانی که بانیت پاک وارد این مسیر می شوند قصد دارند تا بار دیگر با طی مسیری که رزمندگان اسلام و عزیزان بسیجی و جهادگر در دوران 8 سال دفاع مقدس پیمودند یک تمرین و ممارست فکری داشته باشند.
 مهندس عباداله فتح الهی بیان کرد: گام نهادن در کاروان راهیان نور ، تمرین حالات روحی و روانی جوانمردان ، زنان و مردان ایثارگری است که در طول 8 سال دوران دفاع مقدس با الهام از فرهنگ عاشورایی حضرت اباعبدا...الحسین (ع) برای ادامه تکلیف هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و هدیه کردند.
 وی خاطرنشان کرد : ثبت نام درکاروان راهیان نور و پیوستن به این مسیر از نظر روحی و روانی و جسمی انسان را در بستری قرار می دهد که همچون مجاهدان راه خدا ، اخلاص، از خود گذشتگی و بریدن از مسیر عادی زندگی و دل در مسیر خدایی نهادن را تجربه کنند و به خاطر آورند که چگونه فرزندان این مرزو بوم در دوران 8 سال دفاع مقدس  با این بریدن و پیوستن مسیر نورانی دین مبین اسلام را هموار کردند.
 در مراسم بدرقه کاروان نور معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز حضور داشت و درخصوص جایگاه ویژه شهدا و اهمیت این سفر معنوی سخن گفت.
 حجت الاسلام رسول جوادی سفر معنوی راهیان نور را زیارت امامزادگان عشق به تعبیر امام راحل (ره) عنوان کرد و گفت: امروز جایی مشرف می شویم که موسوم به کربلای دوم یا کربلای ایران است و آن به لحاظ حضور مردان بی نظیر سرزمین عشق است که در جای جای آن خون و جان خود را ایثارکرده اند.
 در ادامه مراسم آل عوض رئیس بازرسی معاونت  امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران،  ضمن آرزوی سفر خوش برای کاروان، یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی داشت و تأکید کرد: این سفر ، سفری معنوی است که اگر بار معرفتی آن فراوان باشد،  انسان حض و بهره وافری نصیب خود خواهدکرد.
 بر اساس این گزارش این سفر با حضور 450 نفر از شهروندان  اعم از خانواده شهدا، جانبازان و سایر شهروندان انجام و برای انتقال داوطلبان 11 دستگاه اتوبوس آماده و روانه مناطق جنوبی شد.
 در این مراسم هوشیار مداح اهل بیت با مداحی خود حال و هوای عرفانی به فضای برنامه بخشید./جم
برچسب ها: عاشقان ، سرزمین ، لاله ، کاروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار