عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با تاکید بر ضرورت ساماندهی سواحل شمالی و طرح‌های سالم‌سازی دریا، گفت: ساماندهی سواحل شمالی کشور با اعتبارات قطره چکانی میسر نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرمؤذن وضعیت سواحل دریای خزر را بحرانی خواند وگفت: متأسفانه مسئولان مربوطه هیچ اقدامی برای ساماندهی این سواحل انجام نداده‌اند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در چند وقت اخیر فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس پیگیر بهبود وضعیت دریای خزر بوده است، افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز گردشگران دیگر رغبتی برای سفر به خارج از کشور ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادندر مجلس نهم،ادامه داد: به طور حتم یکی از مهم‌ترین مقاصد هر گردشگر داخلی مناطق شمالی کشور است، از این رو باید سواحل دریای خزر ساماندهی شود.

پیرمؤذن با یادآوری حضور میلیونی گردشگراندر مناطق شمالی کشور، تصریح کرد: به طور حتم طرح‌های سالم سازی دریا برای این میزان گردشگربه شمال کشور کافی نیست و نمی‌توان با اعلام اینکه مردم به علایم هشدار دهنده در سواحل توجه نمی‌کنند، این موضوع را توجیه کرد.

وی ادامه داد: هنوز در سیاست کلان کشور مدیریت واحد برایتوسعه و عمران سواحل در نظر گرفتهنشده است و در عمل سازمان عمران سواحل وظیفه سازماندهی، ساحل سازی و اجرای امورات فرهنگی، اجتماعیرا بر عهده داردکه مشکل اصلی دریای خزر را رفع نمی‌کند.

عضوهیأت رئیسه فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل دریای خزر باید به‌ صورت استاندارد اجرایی شود، گفت: با این وجود شاهد هستیم که دولت در بودجه سال ۹۲ اعتبارات حوزه محیط‌زیست را کاهش داده است.

پیرموذن، با تاکید بر ضرورتساماندهی سواحل شمالی و طرح‌های سالم‌سازی دریا، گفت: ساماندهی سواحل شمالی کشور با اعتبارات قطره چکانی میسر نیست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.