نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حکم اعدام شیخ نمر را نشانه ترس آل‌سعود از بیداری اسلامی خواند و گفت: مردم ناراضی عربستان با مشاهده این سرکوب‌گری‌ها در پیمودن راه ضداستکباری-ضداستبدادی راسخ‌تر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور با اشاره به تقاضای دادستان کل عربستان برای اعدام شیخ النمرروحانی معروف شیعه عربستانی، اظهار داشت: دستگاه قضایی عربستان سعی دارد به هرطریق ممکن پایه های حکومت فرسوده آل سعود را از خطرات احتمالی ایمن کند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خاندان آل سعود سعی دارد بههرراهی متوسل شود تا آتشفشان خشم مردم شیعهعربستانرا خاموش کند، تصریح کرد: سناریو سازی چند بعدی که یک ضلع آن ایران هراسی است هیچ گاه پایان خوشی را برای آل سعود رقم نخواهد زد.

وی با تاکید براینکه موج بیداری اسلامی حاکمان سالخورده عربستان را به تکاپو انداخته با اقدامات قهری مانع از شکل گیری انقلاب در این کشور شوند، ادامه داد: مردم عربستان پس از سال های متمادی که حقوقشان از سوی آل سعود پایمال شده است، امروز دیگر بیدار شده اند و خواستار احقاق حقوق اولیه خود هستند.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، تصریح کرد: حاکمان دست نشانده غرب در عربستان امروز در فضای قرار گرفته اند که اربابان غربی خود را نگران کرده اند، زیرا هر لحظه امکان قیام های مردمی برای ساقط کردن خاندان آل سعود روبه افزایش است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حاکمان فرا سالخورده عربستانی نباید بیش از این در راستای اهدافغرب و استکبار جهانی گام بردارند، گفت: اعدام مبارزان شیعی نه تنها موجب خاموش نشدن موج خشم مردم ناراضی، از حکومت نخواهد شد بلکه مردم عربستان را برای رسیدن به خواسته هایشان ثابت قدم تر خواهد کرد.

دادستان کل سعودی خواستار اجرای حکم اعدام در حق شیخ نمر باقر النمر روحانی مشهور عربستانی شده است. شیخ النمر از هشت ماه پیش در زندان سعودی ها به سر می برد./س

برچسب ها: اردبیل ، حکم ، اعدام ، شیخ ، نمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.