مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: تاکنون 900 هکتار از مزارع گندم منطقه رودبار علیه آفت سن و 340 هکتار علیه آفت پوره سمپاشی انجام شده و روند مبارزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،کرامت علیدادی اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم شهرستان رودبار بیش از 14 هزار هکتار است که هر ساله توسط آفت سن مورد خسارت قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سال جاری با تجهیز و تأمین نیروهای شبکه مراقبت و تقسیم بندی آن‌ها بر کل مزارع گندم و میزان تراکم سن بررسی و زمان مناسب برای مبارزه با آفت به کشاورزان اعلام می‌شود.

علیدادی تصریح کرد: در این راستا تاکنون 900 هکتار از مزارع گندم منطقه رودبار بر علیه آفت سن و 340 هکتار برعلیه آفت پوره سمپاشی انجام شده و روند مبارزه همچنان ادامه دارد، با توجه به اینکه آفت سن موجب خسارت به محصول می‌شود و کاهش عملکرد و تولید را در بر دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: از طرفی این موارد موجب عدم خرید توسط خریداران به قیمت مصوب می‌شود، لذا به کشاورزان منطقه توصیه می‌کنیم، برای جلوگیری از ضرر و زیان حتماً با کارشناسان همکاری کنند و در زمان مناسب که توسط ناظران اعلام می‌شود، مزارع خود را سمپاشی کنند.
برچسب ها: رودبار ، کرمان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.