اولين شعر "عبدالجبار كاكايي" در مطبوعات در سال 61 در مجله اميد انقلاب به چاپ رسيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛عبدالجبار كاكايي متولد 15 شهريور 1342 در شهر ايلام است.خانواده وي از مهاجران ساكن منطقه شورجه عراق بودند ،در سال 1344 و همزمان با شروع جنگ هاي داخلي در عراق براي هميشه به ايران مي‌آيند و ساكن ايلام مي‌شوند.كاكايي تا زمان اخذ مدرك ديپلم در اين شهر ساكن بود.
وي در سال 61 به مدت 9 ماه در جبهه هاي دفاع مقدس حضور داشت و در پايگاه كشاورزي منطقه اي مهران مي جنگيد و پس از آمدن به تهران در سال 61 به تحصيل در رشته ي ادبيات فارسي مشغول شد و فوق ليسانس خود را نيز در همان رشته و در دانشگاه آزاد تهران مركز اخذ كرد.كاكايي از دوران نوجواني به لطف پدرش با شعر آشنا شد و از اين طريق شعرهاي ميرزاده عشقي،باباطاهر و حافظ را خواند و در دوران دبيرستان به نثر و نظم ا دبيات كهن فارسي علاقه مند شد.

                                                              

مجموعه شعر آواز واپسين اولين كتاب كاكايي بود كه توسط نشر همراه در سال 69 به چاپ رسيد.همچنين اولين شعر او در سال 61 در مجله اميد انقلاب به چاپ رسيد.

                                       

علاقه كاكايي بيشتر معطوف به قالب هاي غزل و مثنوي است.او شاعري است كه جنگ را به خوبي درك كرده و با توجه به اين موضوع در سرودن شعرهايي در رابطه با دفاع مقدس و انقلاب تبحر فراواني دارد.

كاكايي در برخي از همايش هاي سراسري شعر به عنوان دبير مدير اجرايي و عضو هيئت علمي مسئوليت داشته است.

"آوازهاي واپسين"،"مرثيه روح"،"سالهاي تاكنون"،"حتي اگر آينه باشي"،"نگاهي به شعر معاصر ايران"، "زيبايي از ترانه" نام برخي از آثار كاكايي است./ي2

برچسب ها: کاکایی ، شعر ، امید انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار