دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي خراسان‌رضوي گفت: تخلفات دفاتر خدمات مسافرتي خراسان‌رضوي رو به كاهش است .



مجيد فرقاني در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به تشديد بازرسي در مراكز پرتردد شهر مشهد در ايام نوروز اظهار كرد: از اواسط بهمن ماه سال 91 بازديد از دفاتر مسافرتي در قالب چند تيم جداگانه آغاز شد.

وي افزود: تيم‌هاي بازرسي متشكل از نمايندگان ميراث فرهنگي، سازمان صنعت و معدن و تجارت و اداره كل بازرسي خراسان‌رضوي بوده است.

فرقاني با بيان اينكه تمام دفاتر خدمات مسافرتي پيش از آغاز سال 92 مورد بازرسي و نظارت قرار گرفته، خاطرنشان كرد: تشديد نظارت در ايام نوروزي در مراكز پرتردد شهر مشهد بيشتر و جدي‌تر انجام مي‌شود.

وي تصريح كرد: يكي از عمده مشكلات در حوزه خدمات مسافرتي، وجود دفتر فروش اينترنتي غيرمجاز است، اين دفاتر به طور غيرمجاز و بدون مجوز از اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و سازمان هواپيمايي كشور به فروش اينترنتي بليط مي‌پردازند.

دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي خراسان‌رضوي ادامه داد: تيم‌هاي بازرسي و نظارت پس از مواجهه با دفاتر غيرمجاز فروش اينترنتي علاوه بر تذكر، رسيدگي كامل و برخورد جدي مي‌كند.

فرقاني با ابراز خرسندي از نبود تخلفات عمده در بازرسي و نظارت‌ بر دفاتر خدمات مسافرتي، يادآور شد: خوشبختانه تخلف عمده‌اي در دفاتر مشاهده نشده است.

وي با اشاره به وجود 200 دفتر خدمات مسافرتي در سطح شهر مشهد، گفت: در حال حاضر 310 دفتر مسافرتي در سطح استان خراسان‌رضوي فعال بوده كه از اين تعداد 200 دفتر در مشهد و 100 دفتر در شهرستان‌هاي خراسان‌رضوي جاي گرفته‌اند.

دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي خراسان‌رضوي اظهار كرد: نسبت به سنوات گذشته شاهد كاهش تخلفات در دفاتر خدمات مسافرتي استان خراسان‌رضوي هستيم.

فرقاني از نظارت بر فروش بليط‌هاي پرواز چارتر در مشهد ياد كرد و گفت: برخي دفاتر خدمات مسافرتي ديگر استان‌ها كه فروش بليط پروازهاي چارتر را در مشهد انجام مي‌دهند نيز به شكل جدي مورد نظارت و قرار مي‌دهند.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chto.ir و سامانه پيامكي 3000611 ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود. ./س


برچسب ها: دبیر ، انجمن ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.