مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به استقبال کم نظیر گردشگران نوروزی از روستاهای شگفت استان، اظهار داشت: روستاهاي هدف گردشگری آذربايجان شرقي با نمايش قدمت و معماري زيبا جلوه اي از اعجاز طبیعت و تاریخ را در معرض ديد گردشگران قرار مي دهند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی افزود: بیش از بیست روستاي هدف گردشگری استان با تلاش مضاعف این اداره کل در راستای اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب، شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در ایام نوروز بودند.

محمدي روستاهای تاریخی و شگفت کندوان و اشتبین را دو روستای شناخته شده استان و مورد توجه گردشگران خواند، گفت: امکانات و زیرساخت های گردشگری در کندوان و اشتبين براي نوروز سال 92 افزایش یافته كه عامل مهمي برای جذب گردشگران نوروزی داخلی و خارجی به شمار می رود.

وي تصريح كرد: گردشگران علاوه بر بازدید از محیط طبیعی منحصر به فرد این دو روستا و نحوه زندگی مردم ساکن در آن، می توانند از آب و هوای مطبوع و بهاری آنها و همچنين آب درمانگر كندوان بهره بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همراهی مردم ساکن در روستاها برای تسهیل حضور گردشگران را از عوامل موثر در جذب و ماندگاری و سفر دوباره آنان دانست و گفت: فرهنگ گردشگرپذيري و مهمان نوازي به خوبي در روستاهاي هدف گردشگری آذربايجان شرقي همه گير و نهادينه شده است.

محمدی با اشاره به روستاهای هدف گردشگری استان تصریح کرد: خشکناب به عنوان زادگاه استاد شهریار، روستاهای عنصرود و گنبرف در اسکو، زنوزق، توته خانه، چراغیل، اسکانلو، نوجه مهر، چکان، آقا بابا فرامرزی، کاسین، سفیده خوان و آستمال تعدادی از این روستاهای هدف گردشگری پر بازدید استان را تشکیل می دهند.

وی يادآور شد: در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی، آثار و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات، سفر گردشگران نوروزی به این روستاهاي زیبا، خوش آب و هوا و تاریخی را غنی تر مي كند.

محمدی سفال، چاپ باتیک به عنوان هنر منحصر به فرد منطقه اسکو، ابريشم مرغوب اشتبين، بافته های داری مانند قالی و گلیم و ورنی، شیشه گری سنتی، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، غذاهای محلی و خشکبار ، همراه با عسل بسیار مرغوب و همچنين میوه های باغی و محصولات جالیز را از جمله سوغات اين روستاها عنوان کرد/س

برچسب ها: روستا ، هدف ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.