معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: این روستاها با قابلیت هایی شامل: نوع بافت معماری، ویژگیهای فرهنگی و اقلیمی منحصر به فرد، جاذبه های طبیعی، صنایع دستی و توجه به توسعه صنعت گردشگری در بخش روستایی در اولویت برنامه های امسال قرار دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حیدر صادقی، از پایان طرح مطالعاتی این روستاها خبر داد و افزود: این روستاها شامل: یاسه چاه، هوره، چلووان و سوادجان در شهرستان سامان و روستای آورگان در شهرستان بروجن، دزک و امامزاده دستگرد در شهرستان کیار، روستاهای سرآقاسید، شیخ علیخان و دیمه در شهرستان کوهرنگ، آتشگاه در شهرستان لردگان و روستای ده چشمه در شهرستان فارسان است.
وی اظهار داشت: هم اکنون دولت در بسیاری از زمینه ها از جمله مخابرات، آب و فاضلاب، طرح هادی و راههای روستایی، برنامه های فراوانی در مناطق روستایی استان چهارمحال و بختیاری، به مرحله اجرا در آورده و این روستاها از بسیاری از امکانات رفاهی بهره مند شده اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، توسعه پایدار روستاها را موجب ماندگاری روستاییان در روستاها و تقویت روند مهاجرت معکوس آنها از شهرها به روستاها دانست و مشارکت بیشتر همه دستگاههای اجرایی این استان، برای تسریع در روند توسعه روستاهای استان چهارمحال و بختیاری را خواستار شد.
/س 

برچسب ها: روستا ، هدف ، گردشگر ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.