28 هزار و 200 هکتار از باغات استان چهارمحال و بختیاری به سامانه های آبیاری بارانی تجهیز شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیر امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت:‌ برای تجهیز این باغات به سامانه آبیاری بارانی، بیش از 5 میلیون و 640 هزار متر لوله گذاری لوله گذاری شده است.

حمیدرضا منصوری افزود:‌ استان چهارمحال و بختیاری، در تجهیز زمینهای کشاورزی به سامانه های آبیاری تحت فشار، رتبه دوم کشور را داراست.

وی، با اشاره به مزایای کمی و کیفی آبیاری تحت فشار اظهار داشت: افزایش راندمان کاربرد آب به 75 تا 95 درصد (راندمان آبیاری سنتی حدود 35 درصد است)، صرفه‌جویی در مصرف آب در حدود 6 هزار و 400 متر مکعب در هر هکتار، افزایش متوسط عملکرد محصول تا حدود 30 درصد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا حدود 24 درصد، کاهش علف‌های هرز در مزرعه و امکان استفاده از سیستم برای مبارزه با آن‌ها، افزایش یکنواختی توزیع آب در سطح مزرعه، کیفیت محصول و درآمد کشاورزان از دیگر مزایای  اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود‌.

منصوری افزود: پارسال، 5 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری، به سامانه های نوین آبیاری مجهز شد که در سال ‌جاری 75 درصد افزایش داشته است.

در استان چهارمحال و بختیاری، 276 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود داردکه 59 درصد آن به صورت دیم و 41 درصد به صورت آبی کشت می شود.

هم اکنون، 75درصد از زمینهای کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، معادل 47 هزار و 300 هکتار به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.