معاون صنايع دستي ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري گفت: در سال گذشته 21 ميليون و 500 هزار نفر از سايت موزه‌هاي كشور بازديد كردند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي، يحيي رحمتي در نشست خبري با اشاره به توليد صنايع دستي اصيل ايراني در كشور اظهار كرد: در صنايع دستي كشور هنر اصيل، قدمت، معنويت و روح ايراني دميده شده است كه اين امر قابل مقايسه با توليدات ساير كشورها نيست چون هريك از نقوش نگاشته شده در آثار بيانگر حالات هنرمند مربوطه است.

وي به شكل‌گيري نهضت صنعت هنر و پيشه در اروپا اشاره كرد و گفت: در راستاي فرهنگسازي و كاربردي كردن هنرهاي صنايع دستي در زندگي روزمره ايرانيان بايد فرهنگسازي به صورت پايه‌اي شكل گيرد كه منشا تحول در اين امر باشيم.

رحمتي يادآور شد: در راستاي فرهنگسازي صنايع دستي بايد مقوله‌هاي درگير كردن مردم در بخش كوچكي از توليد آثار و همچنين تدوين برنامه‌هايي براي فرهنگسازي اقشار مختلف و به ويژه دانش‌آموزان را مد نظر داشت.

معاون صنايع دستي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاطر نشان كرد: در سال گذشته 21 ميليون و 500 هزار نفر از سايت موزه‌هاي كشور بازديد كردند.

وي با بيان اينكه نوسانات ارزي در سال گذشته در اين حوزه تاثيري نداشته اظهار كرد: نوسانات ارزي و افزايش نرخ دلار سبب رشد صنايع دستي شد زيرا يكي از خصوصيات اين آثار وجود مواد اوليه در حوزه جغرافيايي است كه اين امر ارزآوري قابل توجهي را براي كشور به ارمغان آورد.

رحمتي از آموزش صنايع دستي در اداراتي مانند فني و حرفه‌اي، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ياد كرد و ادامه داد: آموزش صنايع دستي به هنرجويان توسط ادارات مختلف جاي تقدير دارد؛ اين معاونتنيز با ايجاد تفاهم نامه‌هاي مختلف، صدور مجوز براي مراكز تازه تاسيس، تنظيم سئوالات امتحاني مراكز آموزشي و مشاركت در تدوين كتب درسي گا‌م‌هاي موثري برداشته است.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي 2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chto.ir و سامانه پيامكي 3000611 ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود.


برچسب ها: معاون ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.