نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با گرامیداشت 12 فروردین گفت : ایجاد حكومت جمهوری اسلامی شاهكار مردم و رهبری انقلاب اسلامی ایران بود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: غربی ها مدام از دموكراسی و جمهوری و اینكه این واژه هیچ قید و شرطی به خود نمی گیرد سخن می گفتند، اما امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی و مردم ایران در همه پرسی روز 12 فرودین 58 و رای آری به جمهوری اسلامی به این تفكر خط بطلان كشیدند.

وی بیان كرد : در اسلام آن دموكراسی دارای ارزش و اعتبار است كه خدا در آن محور بوده و اساسی دینی داشته باشد .

امام جمعه اردبیل اظهار كرد : 12 فروردین در واقع عید بزرگ مردم است ، این روز یادآور حماسه بزرگ ملت ایران در ایجاد حكومتی مردمی بر محوریت اسلام عزیز است .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت : تنها 50 روز پس از انقلاب با فرمان امام (ره) همه پرسی برگزار شد و 99 درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند ، امری كه موجب حیرت تمامی جهانیان شد زیرا دنیا تا آن زمان به خاطر نداشت كه چنین جمعیتی پای صندوق های رای حاضر شوند .

به گفته وی ، 12 فروردین اساس و راهنمای حركت انقلاب اسلامی بود و در این روز بود كه شكل ، محتوا و مسیر حركت كشتی انقلاب مشخص شد .

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به موضوع وهابیت و جنایت های این فرقه ساخته و پرداخته استعمار اشاره كرده و گفت : جنایت های این گروه در جهان اسلام و این روزها در سوریه دل هر مسلمان و انسانی را بدرد می آورد .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار كرد : این فرقه علاوه بر كشتن زن و كودك به علمای اسلامی نیز رحم نكرده و با ترور علامه بوتی در سوریه نشان داد كه علمای اهل سنت نیز از خوی غیر انسانی آنها در امان نیستند .

وی تاكید كرد كه وهابیون حتی مذاهب اربعه اهل سنت را به رسمیت نمی شناسند و تنها عقاید ارتجاعی و خشن خود را اصل و اساس می دانند .

او با اشاره به باطل بودن افكار و عقاید وهابیت این فرقه را ساخته و پرداخته استكبار و استعمار ذكر كرده و بیان كرد : این فرقه خطرناك هم اكنون نیز در مسیر و به دستور استكبار جهانی علیه وحدت اسلامی حركت می كند .

حجهت الاسلام و المسلمین عاملی گفت : بر همه مسلمانانه بویژه پیروان مذاهب اربعه فرض است كه بر علیه این فرقه جعلی اقدام كرده و مانع اقدامات تفذقه افكنانه آنها شوند/س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.