امام جمعه موقت مشهد با اشاره به علت های تأثیرگذاری تحریم ها، افزود: مهمترین علت تأثیری گذاری تحریم ها، اقتصاد وابسته ایران به نفت و عدم توجه مسئولان به رهنمودهای مقام معظم رهبری در چند سال اخیر نسبت به مسائل اقتصادی بوده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به توانمندی های نظام اسلامی و پیشرفت های رو به رشد، اظهار کرد: تاکنون هر اقدامی که جبهه کفر علیه نظام اسلامی کرده است، شکست خورده و اسلام رو به تقویت و امید مردم بیشتر شده است.

حجت الاسلام فرزانه تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس تمام قدرت های دنیا جبهه مقاومت علیه ایران را تقویت کردند اما بعد از هشت سال مقاومت و ایستادگی ایرانیان، دشمن آن چیزی را که دنبال می کرد و جزء اهداف خویش قرار داده بود، نرسید.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی در عرصه های مختلف تقویت شده است، ابراز کرد: یک روزی امام راحل(ره) فرموده بود که اسرائیل غده سرطانی است و باید محو شد، امروز نیز نظام اسلامی به آن قدرت رسیده که با پشتیبانی همین نظام و رهبری، حزب الله و فلسطینی ها، اسرائیل را به زانو درآورد.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: اقتدار نظام اسلامی به حدی رسیده است که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز اول فروردین با صرایت اعلام کردند که اگر از اسرائیل غلطی سر بزند، ایران تل آویو و حیفا را به خاک یکسان خواهد کرد.

وی با اشاره به فتنه سال 88، عنوان کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 عده ای به سرشان زد که علیه انقلاب اقدامی کنند و دشمن نیز از این فرصت استفاده کرد و با تمام قدرت وارد عرصه شد اما فتنه شکست خورد و مردم قوی تر و استوارتر شدند.

مدیر دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به علت های تأثیرگذاری تحریم ها، افزود: مهمترین علت تأثیری گذاری تحریم ها، اقتصاد وابسته ایران به نفت و عدم توجه مسئولان به رهنمودهای مقام معظم رهبری در چند سال اخیر نسبت به مسائل اقتصادی بوده است.

وی در خصوص ملاک های تحقق حماسه اقتصادی، گفت: دولت و مجلس باید مردانه و غیورانه در عرصه های اقتصادی سیاست گذاری و برنامه ریزی داشته باشند و نسبت به اجرای آن حساسیت به خرج دهند.

حجت الاسلام فرزانه اظهار کرد: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز در حماسه اقتصادی نقش مهمی دارند که باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که این حماسه رقم بخورد.

وی با اشاره به حماسه سیاسی ملت ایران، تصریح کرد: ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با امید و اقتدار در این عرصه حضور پیدا خواهند کرد و حماسه سیاسی خود را رقم خواهند زد.

امام جمعه موقت مشهد یادآور شد: با حماسه سیاسی و اقتصادی دنیا به این نتیجه خواهد رسید که دشمن و جبهه استکبار به گونه ای به شکست خواهند رسید که در آن پیروزی نباشد و اسلام نیز به گونه ای به پیروزی خواهد رسید که در آن شکستی وجود نداشته باشد/س


برچسب ها: امام ، جمعه ، موقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.