رئيس کل گمرک ايران، ضمن اعلام دلايل استقبال از واردات شمش طلا به کشور، از ارسال پرونده هاي مشکوک به جرم پولشويي در حوزه تجارت خارجي توسط اين دستگاه به مرکز مبارزه با جرم پولشويي در وزارت اقتصاد خبر داد

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران .عباس معمارنژاد با اشاره به دستورالعمل مبارزه با جرم پولشويي گفت: اگر بر مبناي اين دستورالعمل عمليات مشکوکي در حوزه تجارت خارجي انجام شود، گمرک موظف است که آن را به مرکز مبارزه با جرم پولشويي در وزارت اقتصاد اعلام کند.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: اگر مرکز مبارزه با پولشويي وزارت اقتصاد با جمع آوري اطلاعات به اين جمع بندي و نتيجه گيري برسد که جرمي واقع شده است، پرونده را به دادگاه ارسال کرده و رسيدگي به پرونده دنبال خواهد شد.

وي از ارسال تعدادي از پرونده ها به مرکز مبارزه با جرم پولشويي توسط گمرک خبر داد و گفت: تعداد پرونده هاي منجر به نتيجه و حکم قضائي شده در اختيار وزارت اقتصاد است.

معمارنژاد همچنين در مورد واردات شمش طلا به کشور عنوان کرد: با توجه به اينکه ورود شمش طلا به کشور از سال گذشته تاکنون از پرداخت حقوق ورودي معاف شده است، انگيزه اي براي قاچاق آن به کشور وجود ندارد.

رئيس کل گمرک ايران، با اشاره به افزايش استقبال از واردات شمش طلا به کشور، دليل اين امر را معافيت از پرداخت حقوق ورودي و ماليات بر ارزش افزوده ذکر و بيان کرد: اگر قاچاق مصنوعات طلا نيز کشف شود، اطلاعات آنها در گمرک منظور مي شود.

ابرار اقتصادي صفحه 6

19/12/91

برچسب ها: گمرک ، پرونده ، ارسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار