رئيس فدراسيون ژيمناستيک گفت: هيئت ها براي موفقيت ژيمناستيک خيز برداشته اند.

جعفر درويش زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سال 91 حضورهاي خوبي در ترامپولين، آکروژيم، ايروبيک، ژيمناستيک و ژيمناستيک هنري داشتيم و نخستين مدال ايروبيک ژيمناستيک بعد از 70 سال به دست آمد و همچنين براي اولين بار تيم ملي ژيمناستيک در بخش تيمي 6 شد و در قسمت خرک حلقه و دار حلقه فيناليست داشتيم.

وي در ادامه افزود: هيئت ها براي موفقيت در ژيمناستيک خيز برداشته اند و گناري کوتلينکوف، سرمربي اوکرايني تيم ملي از هيچ کمکي دريغ نمي کند و در اردوهاي آماده سازي تيم ملي که در هرمزگان، تبريز، ايلام و مازندران برگزار شد. با ارزيابي هاي فني که داشتم، شرايط ملي پوشان رضايت بخش بود.

رئيس فدراسيون ژيمناستيک از حضور تيم ملي در مسابقات کشورهاي اسلامي خبر داد و گفت: خوشبختانه کميته ملي المپيک با حضور تيم ژيمناستيک هنري در اين مسابقه موافقت کردند، هرچند تيم هاي قزاقستان و ازبکستان حريفان قدري هستند، اما اگر با برنامه ريزي منسجم پيش برويم، نتيجه خوبي کسب مي کنيم.

درويش زاده با بيان اينکه اگر شرايط مالي فدراسيون در سال جاري مساعد باشد، از مربي خارجي استفاده مي کنيم، گفت: اگر شرايط مالي مطلوب باشد از مربيان خارجي استفاده مي کنيم و ملي پوشان را به اردوهاي برون مرزي اعزام مي کنيم، همانطور که تا زماني که امکانات داشتيم با گريگوري آلگان سرمربي تيم ملي ايروبيک ژيمناستيک همکاري کرديم و به نتياج دلخواه رسيديم، ولي اميدوارم امسال شرايط مالي خوبي در پيش داشته باشيم.

وي همچنين افزود: داوران و ملي پوشان ايروبيک ژيمناستيک ايران در سطح جهاني شناخته شده هستند و در صورت امکان ملي پوشان را به مسابقات کلمبيا که مردادماه برگزار مي شود، اعزام مي کنيم.

رئيس فدراسيون ژيمناستيک تصريح کرد: چنانچه ملي پوشان ژيمناستيک هنري به مسابقات جهاني اعزام شوند، مي توانيم براي نخستين بار سهميه مسابقات المپيک را کسب کنيم.

درويش زاده در خصوص برگزاري مسابقات ليگ در سال 92 عنوان کرد: در تمام فدراسيون ها باشگاه ها با هزينه شخصي در مسابقات ليگ شرکت مي کنند، ولي در ژيمناستيک باشگاه ها با هزينه خود فدراسيون در رقابت ها شرکت مي کنند ولي امسال هزينه هاي سنگين داوري، اياب و ذهاب مانع از برگزاري مسابقات شد و در سال جاري براي برگزاري ليگ 2 راه حل در نظر گرفته ايم، نخست اينکه تيم ها با پرداخت هزينه در مسابقات شرکت کردند و اي اينکه رقابت ها به صورت رفت و برگشت برگزار شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.