هفته سی و یکم لیگ برتر در حالی برگزار می شود که تراکتور سازی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بازی خود را زودتر از بقیه برگزار کرد و موفق شد داماش گیلان را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حساسیت در روزهای پایانی لیگ برتر به اوج خود رسیده و استقلال و سپاهان تمام تلاش خود را می کنند تا در 4 بازی آخر نتایج مورد نظرشان را کسب کرده و قهرمان این دوره شوند اما تیم های پایین جدول و آن دسته از تیم هایی که امید به کسب سهمیه آسیایی دارند هم انگیزه های زیادی در هفته های پایانی لیگ دارند.
البته پرسپولیس هم در سال جدید انگیزه های فراوانی برای ماندن در بین تیم های بالای جدول دارد.

پیکان- پرسپولیس

دیدار شاگردان فیروز کریمی و یحیی گل محمدی را باید یکی از حساس ترین بازیهای این هفته دانست. پیکان که در حال حاضر با 24 امتیاز در مکان شانزدهم جدول به سر می برد و یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به لیگ یک محسوب می شود ، برای این دیدار انگیزه های خاصی دارد چرا که بازیکنان این تیم هم دوست دارند انتقام شکست سنگین 6 بر صفر دور رفت را از پرسپولیس بگیرند و هم با کسب این 3 امتیاز کمی به آینده امیدوار شوند .

البته پیکان به لحاظ مهره وضعیت روحی قابل مقایسه با پرسپولیس در حال حاضر نیست اما انگیزه تیم های پایین جدولی را نیاید نادیده گرفت چرا که پیکان درحال حاضر چیزی برای از دست دادن ندارد و چنین تیم هایي بسیار خطرناک هستند و بیشتر از همیشه تلاش می کنند تا نتیجه لازم را بگیرند .

پرسپولیس هم در سال 92 برنامه ها و انگیزه های زیادی دارد چرا که سرخپوشان تهرانی سال بسیار بدی را پشت سرگذاشته اند و به دنبال شروعی خوب در سال جدید برای یک سال خوب فوتبالی هستند.

شاگردان یحیی گل محمدی در سال جدید اولین بازی تدارکاتی خود مقابل تیم ملی نوجوانان را با نتیجه 4 بر صفر پشت سرگذاشته اند تا ثابت کنند برای سال جدید برنامه های خاصی دارند . دیدار پیکان و پرسپولیس با توجه به انگیزه های 2 تیم می تواند یکی از جذاب ترین بازیهای این هفته لیگ باشد.

آلومینیوم هرمزگان – ملوان بندر انزلی

آلومینیوم هرمزگان یکی دیگر از فانوس به دستان لیگ امسال است .این تیم جنوبی که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند ، در حال حاضر  28 امتیاز دارد و در مکان پانزدهم جدول قرار گرفته و خطر سقوط را با تمام وجود احساس می کند.

حضور پرویز مظلومی در بندر عباس هم کمک خاصی به آلومینیوم نکرد تا این تیم همچنان جزو قعرنشینان لیگ برتر باشد . ملوان هم بر خلاف شروع خوبی که در لیگ دوازدهم داشت ، رفته رفته تحلیل رفت و نتوانست نتایج مطلوبی را کسب کند و در حال حاضر با 39 امتیاز در مکان یازدهم جدول قرار دارد .

مدیران باشگاه ملوان به دنبال کسب سهمیه آسیایی بودند اما با این شرایط باید به دنبال جایگاه آبرومندانه ای در جدول باشند چرا که دست یافتن به سهمیه آسیا را باید در برنامه سالهای بعد خود قرار دهند.

آلومینیوم در این دیدار خانگی تنها به دنبال پیروزی است تا به بقا در لیگ امیدوار باشد اما ملوان هم در بندر عباس نمی تواند دست خالی از میدان خارج شود تا جایگاه بهتری در جدول به دست آورد.

مس کرمان – صنعت نفت آبادان

مس کرمان که با لوکا بوناچیچ نتایج خوبی کسب کرده ، در خانه میزبان تیم ناامید و بحران زده صنعت نفت آبادان است. شاگردان لوکا تنها به دنبال صعود یکی دوپله ای در جدول هستند و صنعت نفت هم نمی تواند آرزوهای زیادی داشته باشد چرا که ناصر گودرزی مدیرعامل این باشگاه در روزهای پایانی سال 91 اعلام کرد که تیمش عملاً به لیگ یک سقوط کرده و آنها باید سال آینده تلاش کنند تا دوباره به لیگ برتر برگرداند .

شرایط دو تیم نشان می دهد که شاگردان لوکا و فیروزی در کویرچندان خودشان را به آب و آتش نخواهند زد تا بازیهای آخر لیگ را با کمترین تلفات ممکن پشت سربگذارند.

سایپا – فجر سپاسی

سایپا در شروع لیگ خوب کار کرد و کادر فنی و بازیکنان این تیم اعلام کردند که به دنبال کسب سهمیه آسیایی  هستند اما هر چه از لیگ گذشت ، مشکلات سایپا بیشتر شد تا در نهایت در میانه جدول قرار بگیرد. شاگردان مجتبی تقوی در حال حاض 139 امتیازی هستند و رتبه دهم جدول را در اختیار دارند اما می توانند یکی دو پله خودشان را در جدول بالا بکشند به همین دلیل در این دیدار خانگی چشم به 3 امتیاز دوخته اند.

فجر سپاسی هم مطابق پیش بینی ها و با توجه به بضاعتی که داشت ، نتوانست نتایج ایده آل اول فصل را ادامه دهد و رفته رفته در جدول سقوط کرد تا هم اکنون 37 امتیازی و در مکان دوازدهم جدول باشد .

یاوری و شاگردانش هم به دنبال پایانی آبرومندانه در لیگ هستند و به همین دلیل در کرج دنبال امتیاز هستند تا جایگاه خود در جدول را حفظ کنند .

راه آهن – ذوب آهن

راه آهن با علی دایی سال پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و نتوانست روند یکسانی داشته باشد. نوسانات راه آهن درنهایت این تیم را با 43 امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار داده که مکان خوبی برای دایی و شاگردانش محسوب می شود چرا که راه آهن در شروع لیگ با شرایط خاصی مواجه بود و کسی فکر نمی کرد دایی بتواند این تیم را به ساحل آرامش برساند .

ذوب آهن که از شروع لیگ بحران داشت، در تهران تنها و تنها به دنبال پیروزی است چرا که شاگردان فرهاد کاظمی با 30 امتیاز در مکان چهاردهم جدول قرار داشته و یکی از تیم هایی هستند که خطر سقوط را با تمام وجود احساس می کنند به همین دلیل در تهران باید پیروز شوند تا به بقا در لیگ برتر امیدوار شوند .

فرهاد کاظمی که تجربه زیادی در فوتبال ایران دارد ، شرایط سخت را زیاد تجربه کرده و راه هدایت تیمش در چنین روزهایی را خوب بلد است اما علی دایی هم آنقدر تجربه دارد که از چنین دیدارهایی دست خالی خارج نشود.

فولاد خوزستان- صبای قم

شاگردان حسین فرکی در این دیدار خانگی فقط به دنبال 3 امتیاز هستند تا کسب سهمیه آسیایی خود را مسجل کنند . فولاد در این فصل فراتر از انتظار ظاهر شده و توانسته بسیاری از معادلات را بشکند و خودش را در جمع مدعیان قرار دهد و با 53 امتیاز در مکان چهارم جدول قرار بگیرد .

شاگردان فرکی برای کسب سهمیه آسیا به دنبال امتیازات کامل این دیدار خانگی هستند اما مرفاوی و شاگردانش هم تیمی نیستند که به راحتی چشم به امتیازات این دیدار ببندند چرا که آنها در حال حاضر با 40 امتیاز در مکان نهم جدول قرار دارند و می توانند خودشان را در جدول کمی بالا بکشند به همین دلیل باید شاهد دیداری جذاب در اهواز باشیم .

سپاهان – نفت تهران

یکی از جذاب ترین بازیهای لیگ را این هفته در ورزشگاه فولادشهر اصفهان شاهد خواهیم بود جایی که شاگردان زلاتکو کرانچار برای رسیدن به صدر جدول و بازیکنان منصور ابراهیم زاده برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می کنند .

سپاهان به دنبال قهرمانی است و به همین دلیل مترصد اشتباه استقلال است تا یک بار دیگر جام جهانی را به اصفهان ببرد. در مقابل منصور ابراهیم زاده که شناخت بسیار خوبی از سپاهان و جو اصفهان دارد ، به شهر خودش سفر می کند تا با پیروزی مقابل سپاهان یک گام دیگر به سهمیه آسیا نزدیک شود.

البته کرانچار و بازیکنان با تجربه اش شرایط را به خوبی درک می کنند و تحت هیچ شرایطی نمی خواهند در این بازی خانگی امتیاز بدهند اما نفت تهران هم انگیزه های بسیار زیادی دارد تا بتواند امسال به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند .

هر 2 تیم انگیزه های خاصی دارند که باعث می شود شاهد دیداری زیبا و جذاب در فولاد شهر اصفهان باشیم .

استقلال – گهر دورود

استقلال و گهر دورود هم دیداری جذاب با حاشیه هایی خاص خواهد بود . امیر قلعه نویی که سپاهان و تراکتورسازی را پشت سر خودش می بیند و می داند که جای هیچ گونه اشتباهی در این دیدار خانگی ندارد ، به مصاف تیمی می رود که چیزی برای از دست دادن ندارد و با خاطری آسوده در تهران بازی خواهد کرد .

استقلال در روزهای آخر لیگ به دنبال تثبیت جایگاه خود در صدرجدول است ونمی خواهد اشتباه کند و در روزهای آخر جام را به سپاهان یا تراکتور سازی بدهد به همین دلیل قلعه نویی و شاگردانش باید از اتمام تجربه شان استفاده کنند تا قهرمان دوازدهمین دوره لیگ برتر شوند .

در مقابل گهر دورود که امیدی به بقا در لیگ برتر ندارد ، تنها و تنها برای اعاده حیثیت به ورزشگاه آزادی می آید تا ثابت کند که لیاقت حضور در لیگ برتر را داشته و اگر مشکلات بی شمار گریبان این تیم را نمی گرفت ، شاید امروز در میانه های جدول بود و دغدغه سقوط نداشت . محمد مایلی کهن و شاگردانش در تهران تنها نخواهند بود چرا که هواداران پرشور تیم گهر نشان داده اند که همواره کنار تیم شان هستند و از تیم محبوب شهرشان حمایت می کنند .

گهر حضوری آبرومندانه در لیگ برتر داشت و در روزهای پایانی لیگ تلاش میکند تا شایستگی هایش را به رخ بکشد اما استقلال هم درحال حاضر در وضعیتی نیست که امتیاز بدهد و به دنبال پیروزی است تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
حسین علی
۱۵:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
استقلال قهرمان لیگ برتر و سپاهان قهرمان جام حذفی
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۲۰:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
سپاهان قهرمان جام حذفي و قهرمان ليگ برتر
نه قرمز نه آبي فقط زرد طلايي
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
سپاهان قهرمان لیگ و پرسپولیس قهرمان جام حذفی
Iran (Islamic Republic of)
زرد طلایی
۱۷:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
فقط سپاهان
Iran (Islamic Republic of)
حسین ابراهیم خانی
۱۱:۲۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
ان شا الله پرسپولیس در جام حذفی قهرمان شده
وتراکتور هم در بالاترین نقطه ی جدول لیگ برتر جای گرفته وقهرمان شود
Iran (Islamic Republic of)
استقلالی
۱۰:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
استقلال همیشه قهرمان زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
طاهر اسماعيلی
۱۴:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
انشالله تراكتور را در پايان فصل قهرمان خواهيم ديد.
آخرین اخبار