اسماعيلي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استفاده از "دستبند الكترونيك" در سال 92 جدي است/ اجراي اين طرح نيازمند اختصاص بودجه

رئيس سازمان زندان‌ها گفت: سازمان زندان‌ها خواستار اختصاص اعتبارات لازم براي اجرايي شدن طرح "دستبند و پابند الکترونيکي" از سوي دولت و مجلس است.

"غلامحسين اسماعيلي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران درباره اجراي طرح دستبند و پابند الکترونيکي اظهار داشت: با توجه به اهميتي که استفاده از اين سيستم‌ها به عنوان فناوري نوين دارد، استفاده از سيستم مراقبيت الکترنيکي در سال 92 جدي است.

رئيس سازمان زندان‌ها افزود: طرح دسبند الکترونيک در مجلس و دولت براي تطبيق با قانون مجازات اسلامي و تخصيص اعتبارات در حال بررسي بوده که با تاييد آن و تخصيص بودجه لازم اين طرح عملي خواهد شد.

وي تصريح کرد: اگر در بودجه 92 اعتبار لازم براي اين امر پيش‌بيني شود در سطح گسترده انجام شده و اگر پيش‌بيني نشده باشد در سطح محدودتر و با همان بودجه خود سازمان اجرايي خواهد شد.

اسماعيلي با تاکيد بر اينکه اجراي طرح دستبند و پابند الکترونيکي نيازمند بودجه اختصاصي است، گفت: سازمان زندان‌ها خواستار اعتبارات لازم براي اجرايي شدن اين امر از دولت و مجلس بوده که با عنايات رئيس قوه قضاييه به هر شکل اين پروژه در سال جاري اجرايي خواهد شد.

رئيس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: دستبندها و پابندهای الکترونیکی از قابلیت رصد و ردیابی فرد در موقعیت‌های مختلف برخوردار بوده و سازمان زندان‌ها با هدف مراقبت از زندانیان از این وسیله استفاده می‌کند.

انتهاي پيام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار