روند کاهش دما همچنان در سواحل شمالي کشور ادامه دارد همچنين از بعد از ظهر امروز استان هاي واقع در شمال غرب و شمال کشور شاهد افزايش ابر و بارندگي پراکنده خواهند بود.

اصغري کارشناس هوا شناسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: از بعد از ظهر آسمان استان هاي آذربايجان هاي شرقي و غربي ،‌اردبيل،‌زنجان،گيلان،‌قزوين، البرز، تهران ،‌مازندران و گلستان و با تاخير آسمان استان هاي سمنان، خراسان شمالي و رضوي شاهد افزايش رشد ابر و بارندگي پراکنده خواهند بود.

 اصغري تصريح کرد: در ساير نقاط کشور وزش باد پديده غالب است ضمن آنکه در ارتفاعات کرمان، شمال استان هرمزگان و شرق فارس امروز احتمال بارندگي پراکنده وجود دارد.
 
اين کارشناس هوا شناسي در خصوص آخرين تغييرات دمايي تهران گفت: در تهران و ساير نقاط کشور تغييرات دمايي امروز بين 10 تا 20 درجه است و در خصوص ساير نقاط کشور همان طور که گفته شد تداوم روند کاهش دما منتهي با سرعت کند همچنان ادامه دارد ضمن آنکه براي خليج فارس امروز شاهد پديده غبار هستيم .

بر همين اساس سازمان هواشناسی نيز در گزارشي اعلام كرد: نقشه های پیش یابی نشان می دهد طی روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه هفته جاری آسمان کشور به ترتیب با بارش پراکنده ، وزش باد و در آخر جوی آرام خواهد داشت .

بر اساس اين گزارش پاره ای از مناطق سواحل شمال کشور ، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور با افزایش ابر مواجه است ، وزش باد و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و کاهش دما برای این روز پیش بینی شده و علاوه برآن طی روز شنبه دریای خزر مواج است .

همچنين روزیکشنبه هفته جاری (فردا) در برخی نواحی نیمه شرقی وزش باد و افزایش ابر رخ خواهد داد و برای روز دوشنبه در اغلب نقاط کشور جو آرامی خواهیم داشت .

بر اساس اين گزارش آسمان تهران روز شنبه کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و گاهی باد مورد انتظار است .

تهرانی ها در روز یازدهم فروردین آسمانی صاف و در پاره ای از نقاط غبار صبحگاهی را شاهد خواهند بود .

از سوی دیگر استانهای شمالی کشور گیلان و مازندران برای روزهای شنبه و یکشنبه وضعیت جوی مشابهی دارند و استان گلستان تاحدودی متفاوت پیش بینی شده است .

آسمان استانهای گیلان و مازندران در روز شنبه کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر خواهند داشت و روز یکشنبه هوایی صاف در این دو استان مورد انتظار است .

استان گلستان نیز روز شنبه کمی ابری تا نیمه ابری و با بارش پراکنده ،گاهی وزش باد دارد و روز یکشنبه نیز کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی شده است .

برچسب ها: روند ، کاهش ، دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار