نوروز 92 را مي توان در اطراف تهران سپري كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ نوروز در تاريخ ايران روزي نو براي احياي سنت ها آداب و رسوم و رفتارها و ارزشهاست.
در ايام نوروز با ديد و بازديد و تجديد ديدارها عاطفه ها احساسات و عشق با همديگر وپيوند مي خورد و به تبع آن خرده فرهنگ ها با توجه به تنوع و گوناگوني در هر منطقه و بخش كاركرد خود را به نمايش مي گذارند از اين رو اين سنت ديرينه با حفظ و همسو كردن خرده فرهنگ ها باعث تقويت انسجام ملي مي‌شود.
اعياد و جشن ها افتخار ملي هر قوم و سرزمين است و نشان دهنده ساختار و پيشينه فرهنگي و تمدن آن هاست نوروز و ديگر جشن هاي ملي ما جداي از تربيت هاي اوليه اجتماعي و سياسي همبستگي احساسات ملي را هدف قرار مي دهند.
بنابراين گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران براي گذران خوب ايام به هموطنان پيشنهاد مي دهد تا از شهرستان رباط ريم ديدار نمايند.
رباط كريم در گذشته به عنوان دشتي سرسبز و آباد بوده (و هم اكنون نيز داراي زمين هاي كشاورزي و تاكستان هاي شرق آن (ري باستان) و محل استقرار گذر و ارتباطات فرهنگي تمدن هاي باستاني مستقر در غرب (دشت قزوين) و شرق آن (ري باستان) از دوران پيش از تاريخ تا دوران اسلامي بوده است.
روخانه هاي متعدد (دايمي و فصلي) در شهرستان رباط كريم جريان دارد كه از آن جمله مي توان به رودخانه هاي رودشور، رودخانه كرج، رودخانه فصلي شاد چاي و رودخانه فصلي سياب (سياه آب) اشاره كرد.

برچسب ها: شهرستان ، رباط ، قدمتی ، هزار ، ساله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار