يکي از مخالفان برجسته سوري از اتحاد شوم مثلث "زر و زور و تکفير" براي برهم زدن اوضاع سوريه خبر داد و از کمکهاي مالي شخصيتهاي عالي‌رتبه فرانسوي به مخالفان سوري پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ، هيثم المناع  رئيس گروه موسوم به "کميته هماهنگي ملي سوريه در خارج از کشور" در گفتگوي اختصاصي با اين شبکه گفت: يک مسئول بلندپايه فرانسوي براي مخالفان سوري در شمال اين کشور کمکهاي مالي ارسال مي کند.

وي افزود: شخصيتهاي زيادي از مخالفان سوري با حل و فصل مسالمت آميز بحران سوريه مخالفت مي کنند چرا که تداوم بحران به منبع ارتزاق  و دريافت حقوقهاي کلان براي آنها  تبديل شده است.

المناع گفت: امروزه در سوريه گروههايي هستند که از وجود بحران سود مي برند.  درآمد و منفعتهايي  که از بابت تداوم بحران سوريه عايد اين افراد شده است نظير دريافت پول و گرفتن بورسيه هاي دانشگاهي و همکاري با مراکز پژوهشي؛ حتي با درآمدهاي تمام زندگي آنها قابل مقايسه نيست. بنابراين اين افراد چگونه مي توانند پايان بحران سوريه را بپذيرند در حاليکه اين بحران به يک منبع درآمد و ارتزاق بزرگ براي آنها تبديل شده است . من مثال ساده اي براي شما مي زنم . لطفا خواهش مي کنم درباره اسم اين شخص سوال نفرماييد. يک مسئول عاليرتبه فرانسوي مقادير هنگفتي پول را در ميان کيسه هاي مخصوص  در شمال سوريه و اراضي هم مرز ترکيه با سوريه در ميان مخالفان توزيع مي کند. هر يک از اين کيسه ها از پانصد تا پنج هزار يورو پول دارد.

المناع درباره اقدامات غير اخلاقي جبهه النصره و پيامدهاي نفوذ تکفيريها به سوريه هشدار داد و گفت: افراد مسلح در سوريه فراتر از حد تصور تامين هزينه مالي مي شوند . حتي کشوري مانند يمن که سرمايه آنچناني ندارد به گروههاي تکفيري و جهادي کمک مي کند. مشکل اساسي ما اين است که بين مثلث  پول و قدرت و تکفيريها ارتباط برقرار شده است. ما در برابر مشکل بزرگي قرار داريم که نيازمند اتخاذ موضعي مشترک از جانب افراد دمکراسي خواه، ملي گرا و اسلامخواهان ميانه رو است تا بتوانيم با اين پديده مقابله کنيم  و گرنه با وجود اين، سقوط يا عدم سقوط نظام بشار اسد هيچ تغييري ايجاد نخواهد کرد. وي مشارکت ائتلاف ملي مخالفان را در نشست دوحه اشتباهي بزرگ دانست و گفت: نزاع ميان دوحه و دمشق اکنون ابعاد شخصي به خود گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار