رئيس اتحاديه بنکداران از وجود مواد غذايي فراوان در بازار خبر داد.

قاسمعلي حسني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: بيش از نياز بازار مواد غذايي موجود است و قيمت ها با کاهش روبرو شده اند.

وي با اشاره به اينکه در شش استان کشت و برداشت برنج صورت مي گيرد، بيان کرد: از دولت خواستاريم تا ارز مبادلاتي را از برنج برداشته تا مردم به جاي برنج هاي بي کيفيت خارجي از برنج داخلي استان هاي گيلان، مازندران، خوزستان، هرمزگان، اصفهان و گرگان استفاده کنند.

به گفته او، برنج هاي وارداتي کشورهاي اروگوئه، آرژانتين و تايلند طالب آنچناني ندارد و حجم بسيار کمي از آن وارد ايران مي شود.

حسني همچنين با بيان اينکه ذائقه مردم در مصرف چاي برگشته و تمايل بيشتر براي مصرف چاي خارجي وجود دارد، يادآور شد: چاي ايراني به کشورهاي عراق، هند و ترکيه صادر مي شود. از آن سو حدود 120 هزار تن چاي خارجي نيز از کشورهاي هند، سريلانکا و کنيا وارد ايران مي شود.

وي درباره شکر نيز گفت:امسال توليد نيشکر بسيار عالي بوده و هيچ مشکلي در توزيع شکر نداشتيم و با قيمت مصوب به فروش مي رسد.

شکر خارجي به دليل حجم زياد شکر داخلي آنچنان وارد نمي شود.

وي درباره قيمت برنج، چاي، روغن و شکر گفت: برنج ايراني کيلويي 3700 تا 6300 تومان، برنج هندي کيلويي 3800 تومان، برنج اروگوئه و آرژانتين کيلويي 2000 تومان، برنج تايلندي کيلويي 1500 تومان، نيم کيلو چاي ايراني 4500 تومان، روغن زير قيمت کارخانه و شکر طبق قيمت مصوب به فروش مي رسد.

ابرار اقتصادي صفحه 6

19/2/91

برچسب ها: ارز ، برنج ، چای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار