رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: طرح آرامش بهاری که در ایام تعطیلات نوروزی در اماکن زیارتی و بقاع متبرکه برگزار می شود، نقش مهمی را در تقویت باورهای دینی و مذهبی و بهره گیری از فضای معنوی امامزادگان دارد.

حجت الاسلام ˈمهدی زینلیˈدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: طرح آرامش بهاری از جمله طرح های نوروزی اوقاف و امور خیریه استان تهران محسوب می شود که در این طرح برنامه هایی مانند برپایی خیمه های معرفت، برنامه های ویژه نوروزی، امکان اسکان موقت به زایران، برگزاری نمایشگاه، مسابقات قرآنی، توزیع بسته های فرهنگی، نصب پوستر و بنرهای قرآنی، برگزاری ادعیه و نماز جماعت، پخش پیام مقام معظم رهبری و... اجرا می شود.

وی ادامه داد: این طرح در اماکن زیارتی و بقاع متبرکه 81 امامزاده استان تهران برگزار می شود که از این میزان هشت امامزاده متعلق به شهرستان دماوند است.

حجت الاسلام زینلی بیان کرد: این امامزادگان شامل امامزاده هاشم (ع) دماوند، امامزاده شمس الدین محمد، امامزاده عبدالله آینه ورزان، امامزاده عیسی زیارت، امامزاده هفت تن و هشت تن، امامزاده زین العابدین مشا، امامزاده محمد شلمبه و امامزاده قاسم اوره هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به اهمیت این طرح نیز گفت: این طرح به عنوان یکی از برنامه های ستاد تسهیلات نوروزی استان به شمار می رود که با هدف اجرای برنامه های فرهنگی، عطرافشانی و غبار روبی امامزادگان، توجه به بهداشت محیط و بهسازی سرویس های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز برگزار شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در شهرستان دماوند مورد استقبال ویژه مسافران، گردشگران و شهروندان شهر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی همزمان با نوروز 92 برای سومین سال برگزار می شود که مورد استقبال عموم بخصوص جوانان و نوجوانان قرار گرفته است./ع


برچسب ها: دینی ، مذهبی ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.