به دلیل نوسانات ارزی، دانشجویان با مشکلات عدیده ای روبرو بوده اند که همین موضوع علت بازگشت آنها است.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  با تاکید بر اینکه دانشجویان خارج از کشور به دلیل مشکلات تامین ارز مورد نیاز متقاضی تحصیل در دانشگاه های کشور هستند گفت: وزارت بهداشت و درمان باید از خود انعطاف بیشتری نشان دهد و تسهیلات بهتری را برای بازگشت دانشجویان فراهم کند.

وی با بیان اینکه موضوع تسهیل شرایط را برای انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل مدتی است که از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال پیگیری است افزود: حدود 2 الی 3 ماه پیش برنامه ای به وزیر علوم تحقیقات و فناوری نوشته و در آن خواستار رسیدگی به وضعیت دانشجویان خارج از کشور شدم.
 
وی افزود: این افراد به دلیل مشکلات تامین ارز مورد نیاز متقاضی بازگشت به داخل و تحصیل در دانشگاه های کشور هستند.
وی گفت: این وزارتخانه در این خصوص، تسهیلات خوبی را ارائه کرد اما وزارت بهداشت و درمان در مساعد کردن شرایط کمی تعادل کرده نیاز است از خود انعطاف بیشتری نشان دهد.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از دانشجویان در شاخه های مرتبط با پزشکی در خارج تحصیل می کنند گفت: وزارت بهداشت و درمان باید با تلاش مضاعف اقداماتی را برای تسهیل در بازگشت دانشجویان به داخل کشور در دستور کار قرار  دهد تا این افراد با رعایت جایگاه علمی خود در ایران به ادامه تحصیل بپردازند./س
برچسب ها: ارز ، دانشجویی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار