دبیر فدراسیون کوهنوردی گفت: 91 سال موفقی را پشت سر گذاشتیم و موفق شدیم برای نخستین بار ترانگو را فتح کنیم.

هادی صابری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: در سال 91 عملکرد خیلی خوبی در عرصه کوهنوردی و صعودهای ورزشی داشتیم و براساس گزارش سازمان ورزش ارزیابی خوبی در زمینه این ورزش شده است و در این سال موفق شدیم که برای نخستین بار قله 6239 متری ترانگو را در پاکستان را که بصورت دیواره خیلی سخت و دشوار می باشد توسط کوهنوردان کشورمان فتح کنیم.

دبیر فدراسیون کوهنوردی تصریح کرد: برای صعود به این دیدار 13 نفر از کوهنوردان ایران سال گذشته به پاکستان اعزام شدند و موفق شدند اولین کشور مسلمان و سومین کشور صعودکننده به آن باشند.(در گذشته کره جنوبی و ژاپن به این قله صعود کرده بودند.)

وی در ادامه گفت:‌در این سال نوجوانان و جوانان میهنمان در مسابقات آسیایی همدان با کسب 2 طلا، 5 نقره و 2 برنز اول این قاره کهن در سنگنوردی شدند و بزرگسالان نیز در رقابت های چین حضور پیدا کردند و موفق شدند 4 مدال نقره و 1 برنز کسب کنند و خود را جزو بهترین ها و برترین های آسیا قرار دهند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم این سال کسب کرسی های بین المللی و جهانی بود که می توان به عضویت من در کمیته فنی access (اکسس) فدراسیون جهانی اشاره کرد و یا عضویت محمود هاشمی در کمیته جوانان فدراسیون جهانی عنوان کرد و 4-3 نفر هم در کمیته پزشکی جهانی بوده اند و یا عضویت بنده به همراه عظیم قیچی ساز در سازمان جهانی CHM نام برد که در گذشته 3 نفر از ایرانیان عضو آن بودند که ما نیز به آن اضافه شدیم.

صابری گفت:‌در سازمان CHM به کوهنوردی حرفه ای نگاه می شود صعودهای برتر سال را مشخص می کند و نگاهی نو به این ورزش می اندازد.

وی افزود:‌کسب عنوان قهرمانی آسیا برای اولین بار در رشته سرطناب در سال 91 بدست آمد و توانستیم در مسابقات بزرگسالان چین در صدر جدول بایستیم و افتخاری دیگر برای کشورمان بدست آوریم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار