بدن نلسون ماندلا که روز گذشته به علت عفونت ریوی در بیمارستان بستری شده بود به درمان های پزشکی پاسخ مثبت داده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آفریقای جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد ماندلا همچنان تحت مراقبت قرار دارد. در این بیانیه به جزئیات بیشتر درباره وضع جسمی رهبر 94 ساله این کشور اشاره نشده است.


وی روز گذشته به علت مشکلات مزمن ریوی در بیمارستان بستری شد. ماندلا در دسامبر سال گذشته نیز به خاطر همین مشکلات حدود سه هفته را در بیمارستان گذراند.وی اوایل این ماه نیز برای یک معاینه کلی در بیمارستان بستری شد.

گفتنی است؛باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت درباره سلامت نلسون ماندلا رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی نگران است.وی در دیدار با شماری از روسای جمهوری کشورهای آفریقایی در کاخ سفید در واشنگتن گفت:ما شدیدا درباره سلامت نلسون ماندلا نگرانیم. او به منزله یک قهرمان برای همه ماست. من درباره این موضوع مطمئن هستم و با رهبران حاضر در این جلسه درباره این موضوع صحبت کردیم. ما او و خانواده اش را در افکار و دعاهای خود یاد می کنیم.او از نظر بدنی فردی قدرتمند و نماد رهبری برای چندین دهه بوده است.امیدواریم که او بر چالش های اخیر فائق آید.
وی افزود:زمانیکه ما به فردی منحصر به فرد که تمامی خصوصیات رهبری را در خود جای داده باشد رجوع کنیم از نام نلسون ماندلا الهام می گیریم و برای او بهترین آرزوها را داریم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار