"کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی به نیروهای مسلح این کشور دستور داد برای حمله موشکی به اهداف آمریکا در حوزه اقیانوس آرام و در خارج آمریکا و همچنین حمله به کره جنوبی در آماده‌باش کامل بسر برند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،،کیم جونگ اون نیمه شب گذشته در جلسه فوق‌العاده با فرماندهان ارتش، دستور آماده‌باش را صادر کرد. وی این تصمیم را نشان‌دهنده واکنش کره شمالی به اقدام روز گذشته آمریکا در به پرواز درآوردن هواپیماهای بمب‌افکن رادار گریز B2 در جریان انجام مانور مشترک با کره جنوبی، اعلام کرد.این بمب افکن ها قابلیت حمل سلاح هسته ای را دارا هستند.


وی گفت :این دستور آماده باش که در نشست فوری مسئولان عالی رتبه ارتش کره شمالی اعلام شد،‌در واقع واکنش مستقیم به استفاده از بمب افکن های بی دو رادار گریز آمریکایی در رزمایشی در کره جنوبی است.

کیم جونگ اون افزود:در صورت هرگونه اقدام تحریک آمیز بی پروایانه آمریکایی ها، نیروهای کره شمالی بی رحمانه به قاره آمریکا و پایگاه های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام از جمله در هاوایی ، گوام و کره جنوبی حمله خواهند کرد.

رهبر کره شمالی پرواز بمب افکن های بی دو امریکا را بر فراز کره جنوبی تنها یک نمایش قدرت دانست و اعلام کرد: این اقدامی است که نشان می دهد آمریکایی ها به هر قیمتی می خواهند جنگ هسته ای به راه بیاندازند.


طبق این گزارش، دو هواپیمای بمب‌افکنی که آمریکا روز گذشته بر فراز کره جنوبی به پرواز درآورد برای نخستین بار به چنین عملیاتی مبادرت کردند. این دو هواپیما که ظرفیت حمل و پرتاب سلاح‌های هسته‌ای را دارند از پایگاه خود در میسوری آمریکا به کره جنوبی آمدند و پس از انجام تمرین نظامی خود به آمریکا بازگشتند. این اقدام آمریکا تنش‌ها در شبه‌جزیره کره را تشدید کرد.
آمریکا در قالب بخشی از رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی، این هواپیماها را به پرواز درآورد.

گفتنی است؛چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا امروز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد آمریکا آماده است با هر اقدام احتمالی از جانب کره شمالی مقابله کند.این در حالی است که ارتش آمریکا پیشتر اعلام کرده بود دو فروند بمب افکن بی دو آمریکایی که ظرفیت حمل و پرتاب سلاحهای هسته ای را دارند، روز جمعه پروازی را بر فراز کره جنوبی انجام دادند.




برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۷:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
دلتنگم از این کار های امریکا خداوکیل آقا اجازه دهد۰همین الان با سنگ هم که شده به جنگ این ها میرفتم
آخرین اخبار