هزاران نفر از ساکنان محلات پایین‌دست و فقیرنشین شیکاگو روز گذشته در اعتراض با تعطیلی مدارس عمومی به دلیل کسری بودجه، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: هزاران نفر روز چهارشنبه در اعتراض به طرح تعطیلی 54 مدرسه عمومی در مناطق پایین شهر شیکاگو تظاهرات‌ کردند. اغلب این مدارس در محلاتی واقعند که ساکنان لاتین و آفریقایی-آمریکایی دارند.

تعطیلی این مدارس که قرار است در ماه می در اداره مدارس شیکاگو به رأی گذاشته شود و در صورت رأی آوردن بزرگترین تعطیلی یکجای مدارس در یک شهر آمریکا به شمار می‌آید. تظاهرات روز گذشته را اتحادیه معلمین، والدین دانش‌آموزان، دانش‌آموزان و دیگر منتقدان این طرح برگزار کردند.

«کارن لوئیس» رئیس اتحادیه معلمان والدین حدود 30هزار دانش‌آموزی را که قرار است مدارس آن‌ها در سال 2013 تعطیل شود را تشویق کرده است که به این طرح بی‌توجهی کنند و پس از پایان تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان را به مدارسشان بفرستند.

مسئولان بخش مدارس عمومی شیکاگو که بزرگترین بخش مدارس عمومی در آمریکا به شمار می‌رود، اعلام کرده‌اند که این بخش سالانه یک میلیارد دلار کسری بودجه دارد و لازم است تا برای صرفه‌جویی مالی مدارسی که با ظرفیت کمی فعالند، تعطیل شوند. به عقیده مسئولان این بخش، تعطیلی این مدارس موجب صرفه‌جویی 560 میلیون دلاری در یک دهه آینده می‌شود.

 

تظاهرات‌کنندگان پس از این تجمع به سمت دفاتر مرکزی اداره مدارس عمومی شهر حرکت کردند. پلیس حدود یکصد نفر از کسانی را که با دست‌های گره خورده به هم روی زمین نشسته و فریاد می‌زدند «مواظب بچه‌های ما باشید، مدرسه‌های ما را حفظ کنید»، بازداشت کرد.

 




ساعتی پیش از این تظاهرات هم گروهی از نمایندگان مردم تلاش کردند تا نامه‌ای را علیه این تعطیلی‌ها به دست «رام امانوئل» شهردار شیکاگو برسانند. امانوئل که موافق این تعطیلی‌ها است، از دیدار با این گروه خودداری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار