رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و پردشگری تربت جام گفت: از ابتدای نوروز 92 تاکنون بیش از 22 هزار گردشگر و مسافر وارد این شهرستان شدند.



عبدالرحیم تاج محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار داشت: همچنین در این مدت 48 هزار بازدید توسط گردشگران و مسافران از اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان تربت جام انجام شده است.

وی بیان کرد: بیش از 10 اثر تاریخی و فرهنگی و پنج روستا و منطقه گردشگری در تربت جام وجود دارد که هر ساله بویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران متعددی از نقاط مختلف استان خراسان رضوی و دیگر استانهای کشور است.

وی اظهار داشت: روستاهای ˈابدال آباد، رونج، بردو، بزد، خواجه و تاهونˈ شهرستان تربت جام از روستاهای هدف گردشگری در استان خراسان رضوی است.

وی با اشاره به جاذبه های تاریخی تربت جام بیان کرد: مقبره شیخ احمد جامی در این شهر بازتابی از معماری ایرانی- اسلامی از عصر سلجوقی تا صفویه است که یکی از شش مجموعه معماری مهم ایران به شمار می آید.

وی ادامه داد: ابنیه این مقبره به ارادت و احترام به شخصیت شیخ جام بر پیرامون مزارش ساخته شد که به دلیل دارا بودن ویژگیهای بارز و ارزشمند در زمینه شناخت و تحول معماری و عناصر تزیینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تاج محمدی گفت: از مهمترین بناهای مجموعه نفیس شیخ احمد جامی می توان به گنبد خانه، گنبد سفید، مسجد عتیق، آب انبار، مدرسه علمیه و مسجد زمستانی و تابستانی ، مدرسه و گنبد فیروزشاهی ، موزه قرآن، مسجد جامع و موزه سنگ قبرهای تاریخی اشاره کرد.

وی ادامه داد: موزه مردم شناسی و کاروانسرای قدیمی تربت جام نیز از جاذبه های تاریخی شهر تربت جام به شمار می رود که در خیابان تایباد واقع شده و محل عرضه مجموعه ای از هنرهای قالیبافی، نمد مالی، سفال، عطاری، آهنگری، رقص اپرا، رنگرزی، کشاورزی و موسیقی سنتی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت جام گفت: براساس تصمیم گیری های ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان، یک هتل، سه واحد اقامتی در مرکز شهر تربت جام و چهار واحد خدماتی رفاهی بین راهی ویژه نوروز 92 مجهز شده است.

تاج محمدی، آمار گردشگران نوروز سال 91 تربت جام را 39 هزار و 166 نفر عنوان کرد.


برچسب ها: رییس ، اداره ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.