سرمربیان موفق فوتبال ترفندهای خاصی در امر مربی گری دارند خصوصیاتی که در آن ها دیده می شود باعث شده تا چهره های مبارز و هوشمندانه ای در مستطیل سبز از خود به یادگار بگذارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مربی گری در فوتبال حرفه خاصی است خاص و البته دشوار چرا که فوتبال هر روز علمی تر می شود با وجود اینکه هم چنان ابعاد سنتی خود را حفظ می کند.
در این میان اغلب مربیان موفق تفاوت هایی با سایرین دارند.
 
آن ها ویژگی های اخلاقی خاص و توانمندی هایی دارند که می توانند در مواجهه با شرایط پر استرس و پر فشار فوتبال بهترین نتایج را کسب کنند.
 
 بر این اساس بد نیست مروری بر ویژگی های فنی و اخلاقی چنین مربیانی داشته باشیم.
 
 در مرحله اول سرمربی موفق کسی است که بتواند مجموعه ای خوبی از بازیکنان را گرد هم آورد  و آنها را با هم به هماهنگی برساند در این میان ارتباط هر چه بهتر با مدیریت در درجه مهم تر بازیکنان نقش بسیار زیادی در موفقیت یک سرمربی دارد یک سرمربی هر قدر هم فنی باشد،‌ اگر نتواند مدیریت خوبی روی مهره هایش داشته باشد کاری از پیش نمی برد بسیاری از سرمربیان بدون سیاست پس از چندی از حضورشان در یک تیم با مهره های تیم دچار مشکل می شوند و در اغلب موارد بازیکنان برای بقا در تیم به آن ها ترجیح داده می شوند.
 
 برخی از سرمربیان حتی چند مهره خاص در میان بازیکنان دارند که برایشان بسیار قابل اعتماد می باشند این سرمربیان با حضورشان در هر تیم بازیکن مورد اعتماد خود را نیز به آن تیم می برند تا یک حاشیه امن در تیم برای خود بسازند و از حاشیه های احتمالی علیه خود تا حد زیادی جلوگیری کنند.
 
 علاوه بر این ارتباطات و کانال زدن مناسب با بازیکنان و مدیریت تیم، سطح فنی یک مربی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است هر سرمربی می بایست مدام به دنبال کسب دانش های به روز و جدید در فوتبال باشد مربی که سطح فنی و کیفی خوبی نداشته باشد بدون شک نمی تواند اعتماد و احترام زیادی از جانب بازیکنان دریافت  کند چه بسیار بازیکنانی که به علت ناکار آمد بودن تمرینات سرمربی، در این جلسات غیبت می کنند و معتقدند هیچ نکته ی جدید ی در تمرینات نمی بینند بر عکس سرمربیانی که دانش بسیار زیادی در مربیگری دارند می توانند انگیزه بسیار زیادی برای بازیکنان به منظور یادگیری نکات فنی جدید ایجاد کنند.
 
 از جمله مهم ترین فاکتورهای دیگر یک سرمربی موفق روحیه جنگندگی و خشم و مبارزه یک سرمربی است سرمربی آرام و بی انگیزه هیچ روحیه مبارزه طلبی و جنگندگی را به بازیکنانش انتقال نمی دهد روحیه سیری ناپذیر نیز از جمله ملزومات یک سرمربی است همین که یک سرمربی راضی به بردش شود همین غرور کاذب باعث سیر روند نزولی برای او و تیمش خواهد شد.
 
 با این حساب، سرمربیان موفق اغلب نقطه نظرات مشترکی دارند که همین باعث شده تا همیشه چند قدم از سایرین جلو باشند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار