رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن اجرای قانون کالای همراه مسافر در تمامی مناطق منفصل منطقه آزاد ارس خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فتحی پور با این توضیح که اجرای قانون کالای همراه مسافر در برخی از مناطق آزاد از جمله ارس با مشکل قانونی روبرو بود گفت: قانون یکسانسازی کالای همراه مسافر در مناطق آزاد در دولت به تصویب رسید ولی به جهت درخواست لایحه از سوی مجلس اجرای این قانون متوقف شده بود.

وی افزود: در راستای رفع موانع قانونی اجرای این قانون اخیرا معاونت نظارت مجلس از کمسیون اقتصادی استفساریه ای داشت و در پاسخ آن گفته شد که در قانون به صراحت بیان شده است که مناطق آزاد باید بصورت یکسان از قانون کالای همراه مسافر بهره مند باشند.

فتحی پور گفت: بزودی این قانون در تمامی مناطق آزاد کشور اجرا خواهد شد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی تحول های صورت گرفته در در ارس را همسو با مسیر حرکت کشور به سوی پیشرفت و توسعه دانست و گفت: حماسه اقتصادی از سال قبل در ارس محقق شده است و امیدواریم این روند در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

فتحی پور با تاکید بر اینکه ارس به سرعت به سمت رشد و شکوفایی حرکت می کند گفت: در یک سال اخیر تحولات بزرگی در منطقه آزاد ارس شکل گرفته است و امیدواریم تحول های روز افزون ارس با مدیریت آقای نجفی بیش از پیش محقق شود.

فتحی پور افزود: کشور نیازمند افزایش تولید است و مناطق آزاد می توانند با جذب سرمایه گذاران و حرکت در مسیر اهداف تعیین شده برای توسعه تولید و صادرات و رونق صادرات غیرنفتی تحول عظیمی در عرصه تولید و اقتصاد بوجود بیاورند.

وی گفت: سرمایه گذاری یک هزار و 500 میلیارد تومانی در حال انجام در ارس نشان از جهش اقتصادی این منطقه برای رسیدن به توسعه تولید و صادرات است.

فتحی پور با بیان اینکه مناطق آزاد در کمسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار می گیرند و اهداف مناطق آزاد در ارس محقق شده است گفت: به صراحت می توان گفت توسعه اقتصادی ارس قابل مقایسه با مناطق آزاد دیگر نبوده و هیچ یک از مناطق کشور به اندازه ارس در مسیر اهداف تعیین شده حرکت نکرده و متحول نشده است.

وی اجرای قانون کالای همراه مسافر و رونق تولید و راه اندازی صادرات غیر نفتی در ارس را عیدی مردم آذربایجان در سال جدید دانست و گفت: رونق صادرات غیر نفتی و خودکفایی در تولید و خارج شدن از وابستگی به نفت نیاز کشور می باشد و مناطق آزاد می توانند در این راستا نقش مهمی داشته باشند./س

برچسب ها: قانون ، کالا ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.