بحران بودجه آمریکا، سبب لغو یک تمرین نظامی ارتش این کشور شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، مشکلات بودجه ای و مالی آمریکا شدت گرفته است.

باتوجه به کاهش بودجه دولت آمریکا، آثار این مسئله به تدریج در بخش نظامی این کشور احساس می شود. قرار بود ارتش آمریکا ماه آینده در آلاسکا رزمایش نظامی برگزار کند. اما کاهش بودجه وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) که بخشی از کاهش کلی بودجه دولت است ، مقامات پنتاگون را وادار کرد این رزمایش را لغو کنند.

این نگرانی در میان مقامات ارتش آمریکا بروز کرده است که باتوجه به تهدیدهای تحریک کننده مکرر کره شمالی، نیروهای نظامی ارتش آمریکا قادر نباشند پاسخ و واکنش مناسب نشان بدهند. کنگره آمریکا به علت اختلافهای شدید میان اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره نتوانست درباره بودجه آتی دولت تا مهلت مشخص شده یعنی شروع ماه مارس (ماه جاری میلادی) به توافق برسد. به همین علت، بودجه دولت آمریکا به صورت خودکار در بخشهایی ازجمله بخش نظامی کاهش یافت. با این اقدام، بودجه دفاعی آمریکا ده درصد کاهش یافت.

خلبانهای ارتش آمریکا هر سال در آلاسکا تمرینهای نظامی برای حفظ آمادگی عملیاتی خود انجام می دهند اما با لغو تمرین نظامی امسال، اوضاع متفاوت خواهد بود.

این برای نخستین بار است که فرماندهان ارتش آمریکا، یک تمرین نظامی مهم را به علت کاهش بودجه لغو می کنند.

برچسب ها: بحران ، رزمایش ، آمریکا ، نظامی ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار