دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از رشد 300 درصدی اسکان مهمانان نوروزی از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج فرهاد میمنت‌آبادی گفت: ورود مسافران نوروزی به استان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است.

 

وی تصریح کرد: با وجود افزایش قابل توجه ورود و اسکان مهمانان نوروزی نسبت به برآورد اولیه ستاد، خوشبختانه با همکاری و هماهنگی اعضای ستاد کوچکترین مشکلی در زمینه اسکان و خدمات‌رسانی به مهمانان نداشته‌ایم.

 

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان افزایش تعداد مدارس به منظور اسکان مهمانان را از جمله اقدامات ستاد عنوان کرد و گفت: افزایش اماکن اسکان و برنامه‌های فرهنگی در دستور کار ستاد تسهیلات نوروزی قرار گرفت و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به میهمانان انجام شده است.

 

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: ورود و اسکان مسافران نوروزی طی چند روز اخیر نسبت به روزهای آغازین تعطیلات بیشتر بوده به گونه‌ای که مریوان، بانه، سنندج و سقز به ترتیب بیشترین آمار را در بحث ورود و اسکان مهمانان نوروزی به خود اختصاص داده‌اند.

 

به گفته وی، استان کردستان به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، صنایع دستی، بناهای تاریخی و همچنین هم‌مرز بودن با کشور عراق همواره یکی از اولویت‌های سفر مردم نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای جهان است.

 

وی اضافه کرد: استان کردستان به علت دارا بودن شرایط مساعد اقلیمی و زیست‌محیطی از دوران پیش از تاریخ به عنوان یکی از استقرارگاه‌های بشری مورد توجه بوده است.

 

به گفته دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان، نتایج حاصل از کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در مکان‌های باستانی حاکی از این مطلب است که یک‌هزار و 518 اثر باستان در کردستان شناسایی شده که 722 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

میمنت‌آبادی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر مسافران نوروزی به استان کردستان سفر کردند که امسال این آمار تا پایان تعطیلات نوروزی افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

 

استان کردستان با مساحتی حدود 28 هزار و 203 کیلومتر مربع در غرب ایران قرار دارد و از شمال به استان‌های آذربایجان غربی و بخشی از زنجان، از مشرق به استان همدان و بخش دیگری از زنجان، از جنوب به استان کرمانشاه و از مغرب به کشور عراق (استان کردنشین سلیمانیه) محدود می‌شود./س
برچسب ها: نوروزی ، کردستان ، میهمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.