رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد از بازدید 50 هزار و 381 نفر از مکانهای تاریخی و گردشگری این شهرستان خبر داد.



ˈامان الله نوروزی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود:این تعداد گردشگر و بازدید کننده از 25 اسفند ماه 91 تا ششم فروردین ماه 92 از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان گناباد بازدید کرده اند.

وی قنات تاریخی قصبه شهر گناباد که یکی از کهن ترین، طولانی ترین و عمیق ترین قناتهای دنیا است، مسجد جامع قصبه شهر، مدرسه نجومیه،موزه های باستان شناسی، مردم شناسی و آب، آسیاب و آبشار کاخک، امامزاده محمد عابد شهر کاخک و یخدان کوثر بیدخت را از جمله آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان دانست.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائران شهرستان گناباد افزود:در این مدت، 12 هزار و 200 نفر نیز در شهرستان گناباد اقامت کرده اند که نیمی از این تعداد در 11 مکان اسکان متعلق به آموزش و پرورش و نیمی دیگر در واحدهای اقامتی و پذیرایی متعلق به بخش خصوصی اسکان گزیده اند.

نوروزی از افزایش میزان اقامت مسافران و گردشگران در شهرستان گناباد نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:در سال گذشته زمان اقامت، یک شب بود در حالی که امسال این زمان به دو و حتی سه شب نیز افزایش یافته است.

وی میزان ورود مسافر به شهرستان گناباد را در این ایام بیش از 50 هزار نفر اعلام کرد.

وی همچنین از 66 مورد بازدید از واحدهای اقامتی و اسکان مسافران توسط بازرسان ستاد دائمی تسهیلات زائران بجستان در روزهای یاد شده خبر داد.


برچسب ها: رییس ، اداره ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.