از اهداف مهم در بازتواني و فيزيوتراپي بيماران ضايعه نخاعي آموزش مجدد راه رفتن است كه اين دستگاه كمك زيادي به اين هدف مي كند.

علي طاهري فرد، مخترع اين دستگاه به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: يكي از روش هاي نوين در بازتواني بيماران ضايعه نخاعي تأكيد بر استفاده از روش ه اي راه رفتن تدريجي با استفاده از تكنيك هاي گوناگون توانبخشي سيستم نخاعي و مغزي است.

وي افزود: در سال هاي اخير تكنولوژي جديد رباتيك به كمك فيزيوتراپي و توانبخشي بيماران ضايعات نخاعي و مغزي آمده است و ساخت ربات هاي مختلف براي آموزش راه رفتن به بيماران با ضايعه نورولوژيكي در اختيار فيزيوتراپيست ها قرار گرفته است.

اين مخترع تصريح كرد: لوكو ايران نخستين روبات آموزش دهنده راه رفتن به صورت اتوماتيك در ايران مي باشد كه مزاياي استفاده از اين نوع ربات ها را براي بيماران نورولوژيكي دارد.

وي افزود: در صورت استفاده از اين ربات ها كار فيزيوتراپيست ها بيشتر نظارت و كمتر كمك مي باشد يك فيزيوتراپيست به وسيله اين روش به تنهايي قادر به تمرين با يك يا تعداد زيادي بيمار است و به راحتي توانايي نظارت بر الگوي درست راه رفتن بيماران را دارد.

طاهري فرد، گفت: لوكو ايران ساپورت محيطي را افزايش مي دهد بنابر اين بيمار با آسيب شديد و وسيع نيز مي تواند از اين نوع درمان استفاده كند به علاوه اينكه مدت زمان درمان و تعداد جلسات را هم مي توان با اين روش افزايش داد./س
برچسب ها: ضایعه ، نخاعی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شرکت مبین طرح دانش گستر
۱۶:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
با سلام

ربات توانبخشی «لوکوایران» ساخته شده توسط شرکت مبین طرح دانش گستر برای بیماران ضایعات نخاعی در فروردین 1391 به کارفرما تحویل داده شد.
برای اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمائید:
http://mobintarh.ir/
آخرین اخبار