دست کم 127 نفر از شرکت کنندگان در تجمع روز چهارشنبه در شیکاگو واقع در ایالت ایلینویز آمریکا که اتحادیه معلمان شیکاگو در اعتراض به بسته شدن مدارس سازماندهی کرده بودند، بازداشت شدند.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، آدام کولینز، سخنگوی پلیس شیکاگو اعلام کرد صد و بیست و هفت نفر به طور موقت بازداشت شدند و هیچ کسی با توسل به زور دستگیر نشد.

بین هفتصد تا نهصد نفر در تجمع اعتراض آمیزی که حدود ساعت چهار بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی با سخنرانی برگزار کنندگان آغاز شد، شرکت کرده بودند. همچنین پیش از حرکت معترضان به سمت ساختمان مدارس دولتی شیکاگو، حدود 150نفر در خیابان لا سالی، خیابان اصلی شمال به جنوب واقع در مرکز شهر، تحصن کردند.

مسئولان مدارس دولتی شیکاگو هفته پیش پس از ماهها برگزاری جلسات استماع عمومی طرحی را برای بستن پنجاه و سه مدرسه ابتدایی و یک دبیرستان، به طور عمده واقع در نواحی جنوب و غربی شیکاگو ارائه کردند. این طرح که در راستای تلاش ها برای مقابله با کسری بودجه یک میلیارد دلاری پیشنهاد و ارائه شده است، با انتقاد شدید والدین دانش آموزان و معلمان رو به رو شد.

چند ساعت پیش از برگزاری تجمع اعتراض آمیز توسط اتحادیه معلمان شیکاگو رام امانوئل، شهردار شیکاگو گفت زمان مذاکرات به اتمام رسیده است و برای بستن پنجاه و چهار مدرسه شهر وارد عمل می شود.

















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار