رییس جمهوری با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی"، گفت: انتخابات متعلق به مردم است و نباید هیچ کس در آن اعمال نظر شخصی کند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی نژاد امروز (چهارشنبه) پس از پایان نخستین نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیچ کس حق ندارد خودش را مهمتر از ملت بداند و در مسیر مردم خللی ایجاد کند.

احمدی نژاد با بیان این که همه در برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکسان هستند، اظهارداشت: انتخابات متعلق به ملت است و همه اقشار با سلایق مختلف نیز با حضور پرشور و گسترده در این حماسه بزرگ سیاسی، گزینه خود را انتخاب خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به زمانبندی تعیین شده برای برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در کشور، گفت: دولت به دنبال آن است که با ایجاد بسترهای مناسب زمینه حضور هرچه گسترده تر و با شکوهتر مردمی در این حماسه بزرگ سیاسی را فراهم کند.


 هیچ کس حق ندارد کارهای خود را به رهبری منتسب کند

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حرم رضوی، گفت: هیچ کس حق ندارد کارهای خود را به نام رهبری و ایشان منتسب کند، چرا که چنین حرکتی را نه مقام معظم رهبری و نه ملت شریف ایران می پذیرند.

احمدی نژاد با یادآوری این که همه تلاش های دولت در راستای برگزاری انتخاباتی پرشکوه و حداکثری است، گفت: ما معتقدیم باید این انتخابات در مقایسه با سایر انتخابات برگزار شده در کشور بیشترین رکورد را داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس باید اراده عمومی ملت به صحنه بیاید چرا که این اتفاق بزرگ منجر به سامان یافتن برخی دستاوردها در عرصه های داخلی و خارجی خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان این که امروز بدخواهان ملت ایران تصور می کنند که به لحاظ اقتصادی می توانند کشور ما را فلج کنند، گفت: گرچه دشمنان تلاش کردند به هر طریقی ما را تحت فشار قرار دهند و حتی سعی کردند تا برنامه های گسترده ای را در این راستا به ملت ایران اعمال کنند اما ملت در نقطه مقابل برغم این فشارها با قوت به مسیر خود ادامه می دهند.


کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه کل کشور

رییس جمهوری در ادامه افزود: در راستای تلاش های دولت برای کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه کل کشور، در بودجه امسال این سهم کاهش یافته است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: دولت به سرعت در تلاش است تا سهم درآمدهای نفتی در اداره کشور را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

وی اظهارداشت: در این راستا دولت خدمتگزار تمهیداتی نیز اندیشیده است که در زمان خود به اطلاع ملت می رسد.

احمدی نژاد در مورد تلاش های دولت برای توسعه بخش های اقتصادی کشور یادآور شد: امسال در نظر داریم تا بخش های جدیدی را در عرصه اقتصادی فعال کنیم.

رییس جمهوری با یادآوری برگزاری ستادهایی در سال گذشته برای حل برخی مسائل و مشکلات اقتصادی موجود در سطح کشور، گفت: امسال نیز با هدف تقویت موقعیت اقتصادی کشور ستادهایی را در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، معادن و سایر بخش ها فعال کرده ایم که به مرور زمان نتایج آن مشخص می شود.

احمدی نژاد در ادامه یادآور شد: دولت همانند گذشته در بخش مسکن نیز به فعالیت خود برای حل مسکن شهروندان ادامه می دهد.

وی اظهارداشت: در کنار این فعالیت ها دولت لایحه جدید مالیاتی را نیز به مجلس ارایه و برنامه هایی را در نظر گرفته و امیدوار است که با تصویب این قانون و اصلاحاتی در بخش مالیات که به نفع رفاه مردم خواهد بود، حرکتی انجام دهیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار