رودهن/

بزرگترین میدان میوه و تره بار شرق کشور گرفتار در پیچ و خم اداری است

شهردار آبسرد گفت: احداث بزرگترین میدان میوه و تره بار در شهر آبسرد که پاسخگوی رفع نیازهای کل منطقه و دیگر استان های همجوار است، گرفتار در پیچ و خم اداری است.

ˈعبدالله متولیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: این اقدام در پی مطالبات بحق مردمی و کشاورزان منطقه از (مرتضی تمدن) استاندار تهران در سفرهای استانی وی به منطقه کلید خورد و تلاش یک ساله شهرداری فقط منجر به انجام بسیاری از امور مکاتباتی و اداری شده است.

وی به جانمایی زمین در بهترین نقطه شهر آبسرد (در حاشیه میدان اصلی)اشاره کرد و افزود: در کوتاهترین زمان ممکن پس از صدور دستور استاندار تهران زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال خریداری و حدود یک سال است به رغم حمایت های بسیار زیاد مدیران فرادستی استان تهران، این طرح در پیچ وخم کاغذبازی های اداری روند اجرای آن بسیار کند شده است.

متولی احداث میدان میوه و تره بار شهر آبسرد را با توجه به تولید بسیاری از نیازهای کل منطقه و حتی کشور در این شهرستان با استفاده از استانداردهای روز جهانی در نگهداری، توزیع و کنترل محصولات، بسیار تاثیرگذار خواند.

شهر آبسرد (مناطق جابان و سربندان) هم اینک یکی از بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده سیب درختی در ایران است و علاوه بر آن سیب زمینی شهر آبسرد به دلیل مواد مغذی و میزان قند آن از قابلیت بهتر و بیشتری نسبت به سایر تولیدات سیب زمینی برخوردار و ماندگاری آن بیشتر است.

از دیگر تولیدات کشاورزی منطقه آبسرد می توان به گیلاس، آلبالو، هلو، قیصی، شلیل، انگور، توت، زردآلو و ... اشاره کرد.

شهردار آبسرد با تقدیر از همکاری ادارات و نهادها در سرعت بخشیدن به روند اجرای احداث میدان میوه و تره بار این شهر، خواستار همکاری هر چه بیشتر و بهتر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در این خصوص شد.

متولی با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به فرمان مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید ملی و سال حماسه اقتصادی گفت: شهرداری آبسرد به رغم همه موانع پیش رو با دعوت از کارشناسان و مهندسان طراح در این زمینه بسیاری از امور را فراهم کرده است تا به محض ارائه نتیجه کمیسیون تبصره یک ماده یک از سوی جهاد کشاورزی، این پروژه را با سرعتی کم نظیر، با توجه به نیاز مردم منطقه عملیاتی کند.

شهر آبسرد در فاصله 12 کیلومتری گیلاوند از توابع شهرستان دماوند و در مسیر جاده فیروزکوه قرار دارد./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.