استاندار گیلان فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی آستارا تا یک ماه آینده توسط مسئولان مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، کیهان هاشم‌نیا در جمع مرزبانان این شهرستان اظهار کرد: با توجه به نگاه و حمایت ویژه دولت به گیلان و شهرستان مرزی آستارا در توسعه و پیشرفت اقتصادی، اواخر سال گذشته هیئت دولت مرز مجاز دریایی اسکله آستارا را به تصویب رساند.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه هفته گذشته به صورت کتبی به استانداری ابلاغ شد، افزود: با ابلاغ این مجوز از طرف هیئت دولت، ورود و خروج کالا رسماً از اسکله آستارا بلامانع است و انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر کشتی‌های بزرگ تجاری در این اسکله پهلو گیرند.

استاندار گیلان با اشاره به کد گمرگی اختصاصی اسکله آستارا، خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس کل گمرک ایران و ناظر گمرکات گیلان، مقر شده تا استقرار کامل پرسنل گمرک کالا از طریق گمرک آستارا یا انزلی ترخیص شود.

وی با بیان اینکه از اکنون در اسکله آستارا باید شاهد پهلوگیری کشتی‌های بزرگ تجاری باشیم، تصریح کرد: دستورات لازم از طرف مقام‌های گمرکی در استقرار عوامل گمرک در اسکله آستارا انجام شده و باید هر چه سریع‌تر این امر صورت گیرد و در این راستا هیچ بهانه‌ای از مسئولان امر پذیرفتنی نیست.

هاشم‌نیا خواستار آغاز فعالیت اسکله آستارا شد و بر لزوم برطرف شدن موانع و مشکلات موجود در فعالیت این اسکله از طرف مسئولان تاکید کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، تحرک و فعالیت مضاعف مسئولان را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: اگر تا یک ماه آینده منطقه ویژه اقتصادی آستارا عملیاتی و فعال نشود از مسئولان ذی‌ربط راضی نخواهم بود و در این راستا نیز هیچ توجیهی قابل قبول نیست.
برچسب ها: اسکله ، آستارا ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.