منوچهر یاوری گفت: محمد رضا پو‌ریا باید به عنوان دبیر در فدراسیون بدمینتو‌ن مشغول باشد.

منوچهر یاوری، رئیس اسبق فدراسیون بد‌مینتون ، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: رئیس فدراسیون باید و‌جهه سیاسی، تجاری داشته باشد و بتواند امکانات لازم را برای مربیان و ملی پوشان فراهم کند و دبیر فدراسیون برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد، محمد رضا پو‌ریا در زمان ریاست مهدی کر‌باسیان، رئیس سابق فدراسیون، دبیر بود و پیش از آن هم یکی از کار‌مندهای فعال بد‌مینتون بود ولی در حال حاضر امثال وی برای سمت دبیری در فدراسیون مؤثر هستند، همانطور که من در زمان ریا‌ستم نتوانستم کار مفیدی انجام دهم ولی در زمان کربا‌سیان، بد‌مینتون بیشترین پیشرفت را داشت.

یاوری که ریاست فدراسیون را در سالهای 59 و 60 در اختیار داشته یاد آور شد: بد‌مینتون قبل از اینکه به یک ورزش سازمان یافته تبدیل شود یک بازی مردمی بود و اغلب افراد‌یکه ر‌اکت  بد‌مینتون در خانه داشتند و از سال 1974 که ایران میزبان بازی های آسیایی بود، موظف شدند فدراسیون بد‌مینتون را تأسیس کنند.

وی در ادامه افزود: در زمان عالمی و نور‌یان این رشته ورزشی وارد آموزشگاه های کشور شد و در زمان کر‌باسیان در سطح بین المللی به بد‌مینتون کمک بسیاری شد چرا که وی کمک مالی زیادی به این رشته کرده است.

رییس اسبق فدراسیون بدمینتو‌ن در خصوص حضور مربیان خارجی در تیم های ملی عنوان کرد: در نخستین مسابقات آسیایی یک مربی هندی هدا‌یتگر تیم ملی بود و در زمان های بعدی نیز سایر مربیان خارجی برای انجام این وظیفه به کشورمان آمدند ولی باید بگویم در حال حاضر بد‌مینتون نسبت به زمان گذشته پیشرفت خوبی داشته ولی مربیان در این زمینه تأثیری نداشته اند چرا که این رشته باید در سراسر کشور گسترش پیدا کند تا به وضعیت مطلوب برسد.

یاوری با اشاره به اینکه مرتضی مدا‌حی، نایب رییس فدراسیون بدمینتو‌ن، بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی است بیان داشت: وی قهرمان ایران بوده و در مدرسه عالی ورزش به عنوان مربی بدمینتو‌ن باعث توسعه این رشته در سراسر کشور شد، همانطور که محمود انصاری در زنجان این فعالیت ها را انجام داد تا زنجان به قطب بدمینتو‌ن تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ دعوتی از سوی فدراسیون نداشته ام گفت: من طرح عضو گیری و شناسایی بدمینتون را ارائه کردم و قرار شد محمد رضا پوریا و مرتضی مداحی در این خصوص از من دعوت به عمل آوردند ولی تا کنون این اتفاق نیفتاده اما در اینجا نمی توانیم ریاست فدراسیون را مقصر بدانیم چرا که در همه رشته های ورزشی برای پیشکسوتان ارزشی قائل نیستند./آق
برچسب ها: بدمینتون ، یاوری ، پوریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار