شهردار تهران با بیان این که سیاست از جنس مکر و حیله در حماسه سیاسی معنایی ندارد گفت: در این زمینه بده و بستان ها و خط کشی های سیاسی نیز بی معنا است

.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد باقر قالیباف در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی و سیاسی مشهد در مسجد العلی این شهر افزود: اتفاقی که در یکشنبه سیاه مجلس بین دو رئیس قوه افتاد که باعث رنجش مقام معظم رهبری نیز شد، کاری خلاف اخلاق بود.

وی فاصله گرفتن از اخلاق و معنویت از حوزه مدیریت و جامعه را بزرگترین مشکلات فعلی دانست و ابراز تاسف کرد: این اتفاق در دوره ای که مهم ترین شعارهای انقلاب داده می شد افتاد.

عضو ائتلاف سه نفره اصولگرایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی مبنی بر این که دولت جدید باید تمامی محاسن دولت های قبلی منهای ضعف های آن ها را داشته باشد، متذکر شد: با این حال دولت های نهم و دهم کارهای قابل توجهی چون هدفمندسازی یارانه ها و احیای شعارهای انقلاب انجام داده است.

وی با بیان این که اگر معنویت نباشد،وقتی حرف از خدا و عدالت می زنیم، جز ظاهر سازی و ریاکاری چیز دیگری وجود ندارد، متذکر شد: انتخابات سال آینده مباحثی بسیار عمیق تر از انتخابات دوره های قبل دارد که باید به آن توجه کرد.

قالیباف با بیان این که این دوره از انتخابات، آخرین دوره از حضور نسل های اول و دوم انقلاب است، عنوان داشت: 24 سال شعارهای مختلفی چون مباحث اقتصادی، سیاسی و عدالت در جامعه زدیم اما در نهایت چه شد؟ لذا حماسه سیاسی این است که با یک شور و عقلانیت ÷ای صندوق های رای برویم.

وی احساس و شور انتخاباتی را امری بسیار خوب دانست و ادامه داد: با این حال این شور دارای حد و مرزی است و از این حدو مرز نباید خارج شود.

* در سیستمم خط قرمزی ندارم که مشایی ساز شوم

این کاندیدای احتمالی دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که مشایی دولت شما چه کسی خواهد بود، بیان کرد: خوشبختانه در سیستم کاری خود به هیچ وجه خط قرمزی ندارم که مشایی ساز شود و تجربه کاری من نیز این موشوع را به خوبی نشان داده و اگر مدیری صلاحیت لازم را نداشته باشد به سرعت عذرش را می خواهم.

وی اظهار داشت: مدیرانی که با من کار می کنند، در ابتدا باید درجه ولایت پذیری خود را ثابت کنند و در مرحله بعد نیز کارآمد باشند. در این صورت اگر با قالیباف هم مشکلی داشته باشند در سیستم رشدشان می دهم.

* سایه سیاست بازی و مدیریت ضعیف بر هدفمندسازی یارانه ها

قالیباف به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: هر چند این طرح 15 سال دیر شروع شد اما اقدام بسیار خوبی بود که متاسفانه سیاست بازی و مدیریت ضعیف بر هدفمندسازی یارانه ها سایه انداخت.

وی تصریح کرد: دولت در بحث هدفمندی یارانه ها به هیج وجه قانون را رعایت نکرد و از سلیقه شخصی خود را در آن دخیل ساخت.

شهردار تهران یکی از پاشنه آشیل های اجرای این طرح را بحث حمل و نقل دانست و متذکر شد: در این زمینه شهرداری تهران و سایر کلانشهرها، پشت دولت را خال نگذاشتند، اما دولت به جای این که این پول را به بخش تولید رهسپار کند به سرعت بین مردم تقسیم کرد که همین موضوع بر تورم های جامعه افزود.

وی با بیان این که نباید آنقدر از تحریم ها ترسید و همچنین نباید آن ها را کاغذهای تکه پاره دانست، افزود: کشور آنقدر ظرفیت دارد که ظرف دو تا 3 سال می توان آرامش اقتصادی را به مردم برگرداند.

قالیباف همچنین در خصوص شایعاتی مبنی بر تکنوکرات بودن خود گفت: بیان چنین بحث هایی از سوی یک جریان خاص به نوعی یک بداخلاقی سیاسی حساب می شود. اما کارنامه من در این زمینه بسیار روشن است.

همچنین در ابتدای این جلسه جواد آرین منش، نماینده سابق مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به شرح وضعیت خاص کشور و بیان ویژگی هایی از دوران مدیریت محمد باقر قالیباف پرداخت.


برچسب ها: حماسه ، سیاسی ، معنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.