تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با ترکیه، قزاقستان، آذربایجان و مجارستان هم گروه شد و بعد از پیروزی مقابل تمام رقبا به فینال راه پیدا کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛  تیم کشتی فرنگی در جام جهانی به عنوان نایب قهرمانی اين رقابت ها دست يافت.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با ترکیه، قزاقستان، آذربایجان و مجارستان هم گروه شد و بعد از پیروزی مقابل تمام رقبا به فینال راه پیدا کرد.

اما فرنگی کاران در دیدار نهایی نتیجه را به تیم روسیه واگذار کردند، اما نباید فراموش کرد که تیم ایران قهرمانان طلایی خود در المپیک لندن را در این مسابقات در ترکیب خود نداشت و این نایب قهرمان به نوعی می شود گفت با تیم دوم کشتی فرنگی رقم خورد و برای کشورمان ارزشمند بود.

قهرمانی شاگردان خادم با شکست مقتدر‌انه آمریکا و روسیه

تیم ایران با تیم های ژاپن، آمریکا ، گرجستان و بلغارستان در جام جهانی همگروه شد، آزاد کاران کشورمان بعد 3 پیروزی پیا‌پی مقابل تیم های ژاپن، گرجستان و بلغارستان برای حضور در دیدار پایانی نیاز به یک پیروزی دیگر در برابر آمریکا داشتند که با نتیجه 6 بر یک از سد این تیم نیز به راحتی گذشتند و فینا‌لیست شدند.

شاگردان خادم با اقتدار از سد روس ها نیز گذشتند تا انتقام کشتی فرنگی را نیز از روس ها گرفته باشند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به مناسبت قهرمانی کشتی: پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد و نایب قهرمانی فرنگی کاران در جام جهانی تهران رهبر معظم انقلاب کسب این عناوین را تبریک گفتند.

سال 91 بدون شک یکی از خاطره انگیز ترین سال ها برای کشتی بود، از قهرمانی کشتی فرنگی در بازی های المپیک لندن گرفته تا استقبال بی نظیر مردم از رقابت های جام جهانی کشتی در تهران، اما بدون شک تلخ ترین اتفاق تاریخ کشتی نیز در این سال با تصمیم اعضای هیئت اجرایی کمیته بین ا‌لمللی المپیک درباره ی حذف کشتی از المپیک صورت گرفته شد امید است که مسئولان کمیته بین ا‌لمللی المپیک از این تصمیم خود صرف نظر کنند و ورزش جذاب و زیبای کشتی در المپیک ها باقی بماند، آخرین مسابقات کشتی که در سال 91 در کشور مسابقات قهرمانی بزرگسالان فرنگی و آزاد بود.

به هر ترتیب سال 91 برای ورزش کشتی هم در رشته فرنگی و هم در رشته آزاد سالی به یاد ماندنی و خاطره انگیز خواهد بود و به تاریخ پیوست.

مطمئنا سال 91 یکی از شیرین ترین و تاریخی ترین سال های برای ورزش اول کشورمان محسوب خواهد شد.

سالی که آغاز آن با کسب سهمیه های باقیمانده برای حضور در المپیک لندن همراه بود و تیم
کشتی آزاد بطور کامل موفق به کسب هر 7 سهمیه برای حضور در المپیک لندن شد و تیم فرنگی به جز یک وزن ( وزن 74 کیلو گرم) موفق به کسب 6 سهمیه برای حضور در المپیک لندن شد، تیم های فرنگی و آزاد کشورمان مدال های فرنگی و آزاد کشورمان مدال های خوشرنگ را از این میدان بزرگ بدست آورند و با خود به کشور عزیزمان آورند.

اوج درخشش کشتی ایران در المپیک لندن زمانی بود که حمید سور‌یان، امید نوروزی و قاسم رضایی مدال های خوشرنگ طلا را یکی پس از دیگری برای کشورمان کسب کردند و دنیای کشتی را در مقابل نام ایران به تشویق و تحسین وا‌داشتند.

سرانجام پایان طلایی کشتی ایران در سال 91 با قهرمانی و نایب قهرمانی، به ترتیب توسط تیم های کشتی آزاد و فرنگی در جام جهانی تهران مصادف بود.

و اینگونه پرونده کشتی ایران در دنیای کشتی در سال 91 بسته شد و به تاریخ پیوست./آق
برچسب ها: کشتی ، جام جهانی ، عملکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار