رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اقدام اتحاديه عرب در واگذاري کرسي سوريه به مخالفان مسلح گفت: اتحاديه‌اي که با يک عضو رسمي اين‌گونه برخورد مي‌کند، اعتبار خودش زير سؤال خواهد رفت.

علاء‌الدين بروجردي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره واگذاري کرسي سوريه در اتحاديه عرب به مخالفان مسلح اظهار داشت: از مدت‌ها پيش عضويت سوريه در اتحاديه عرب تعديل شده و اين دومين گامي است که اتحاديه مذکور در اين جهت برمي‌دارد.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس افزود: اصل موجوديت گروه معارض سوريه کاملاً زير سؤال است و اخيراً نيز رئيس اين گروه استعفا کرده و آن‌ها در شرايط متزلزلي به سر مي‌برند.

وي تصريح کرد: با توجه به سرمايه‌گذاري گسترده‌اي که به‌خصوص قطري‌ها عليه سوريه انجام داده‌اند و رياست اتحاديه نيز به آن‌ها منتقل شده، براي حفظ آبرو و نجات مخالفان مسلح اين کار را انجام دادند تا يک بازسازي روحي و رواني در اين مجموعه متشتت انجام دهند.

بروجردي با بيان اينکه اقدام مذکور غيرمنطقي و بي‌نتيجه است، گفت: اين حرکت هيچ‌گونه تأثيري در تحولات سوريه ندارد، اما از اعتبار اتحاديه عرب مي‌کاهد.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس افزود: اتحاديه‌اي که با يک عضو رسمي اين‌گونه برخورد مي‌کند، به طور طبيعي اعتبار خودش نيز شديداً زير سؤال خواهد رفت.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا عدم حضور اخضر ابراهيمي در نشست اتحاديه عرب براي واگذاري کرسي سوريه به مخالفان مسلح، نشانه اختلاف‌نظر آن‌هاست، گفت: مشي اخضر ابراهيمي، مشي معتدلي است و طبيعتاً عدم حضور نماينده سازمان ملل در اين نشست، علامت ديگري از غيرمنطقي بودن اقدام اتحاديه عرب است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بروجردی ، سوریه ، اتحادیه ، عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار