رئيس سازمان ميراث فرهنگي در ماه مهر سه مدير جديد براي ميراث فرهنگي استان‌هاي زنجان، کرمان و لرستان منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران، سازمان ميراث فرهنگي در ماه مهر برنامه‌هاي مختلفي را برگزار کرد يکي از اين برنامه‌ها برگزاري هفتمين همايش جاده ولايت بود بنا به اعلام مديرکل ميراث فرهنگي استان فارس مرمت 36 بناي تاريخي اين استان در دهه کرامت که همزمان با هفته دفاع مقدس و گردشگري نيز بوده با اعتبار 16 ميليارد و 700 ميليون ريال به پايان رسيده است.
در دوم مهر چند انتصاب جديد در سازمان ميراث فرهنگي اتفاق افتاد براساس حکم سيدحسن موسوي معاون رئيس جمهور در اين سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري مديران کل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري زنجان، کرمان و لرستان منصوب شدند.
در هفتم مهرماه سيدحسن موسوي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري پس از حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به تهران بازگشت موسوي در جريان سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به نيويورک و در حاشيه ديدار محمود احمدي نژاد با دبيرکل سازمان ملل متحد همراه با رئيس جمهور تابلو فرش صلح را به دبيرکل سازمان ملل متحد اهدا کرد.
11 مهر رئيس سازمان ميراث فرهنگ در ديدار فرستاده ويژه و مشاور ارشد سازمان جهاني جهانگردي از افزايش روابط ميان ايران و سازمان جهاني جهانگردي به عالي ترين سطح ممکن خبر داد.
بنابراين گزارش، در مراسم اختتاميه هفته گردشگري که باحضور محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي در 12 مهر برگزار شد از تمبر يادبود اين روز و سايت جامع گردشگري رونمايي شد.
در 14 مهر نيز ششمين جشنواره اقدام ايران زمين افتتاح شد.
سيدحسن موسوي با مديرکل ايکروم در 25 مهر ديدار کرد در اين ديدار استفان دي کارو مديرکل مرکز بين‌المللي مطالعه، حفاظت و مرمت آثار تاريخي و فرهنگي معروف به ايکروم از سهميه ناعادلانه ثبت آثار ايران در يونسکو در زمينه آثار طبيعي و معنوي انتقاد کرد.

*اهدا نماد آرامگاه حافظ به رئيس جمهور
در حاشيه مراسم بزرگداشت روز حافظ که 28 مهر در مجموعه حافظيه شيراز برگزار شد نماد آرامگاه بزرگترين غزل سراي ايران توسط سيدحسن موسوي به رئيس جمهور اهدا کنند./ي2

گزارش از مرضيه اميري.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار