آبشار زیبا و دیدنی ‘اوگینگ' در بخش لاشار از توابع شهرستان نیكشهر كه به اعتقاد كارشناسان یكی از مناطق اكوتوریستی سیستان و بلوچستان به شمار می رود، با 80 متر ارتفاع برای مسافران و گردشگران نوروزی جذاب و دیدنی است..

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، این آبشار با 80 متر ارتفاع یكی از بلندترین آبشارهای جنوب بلوچستان و در سه كیلومتری روستای اوگینگ قرار گرفته است كه منظره چشم نواز، جذاب و دیدنی دارد و برای مسافران نوروزی جالب است..

آبشار اوگینگ كه مردم بومی آن را 'گرپشت' می نامند، منظره زیبا و جذاب آن به طبیعت این روستا جلوه خاصی بخشیده است.

این آبشار و مناظر سرسبز حاشیه آن برای دوستداران طبیعت بویژه علاقه مندان به كوهپیمایی، لذت بخش است و در پایین دست و بالادست این آبشار، گیاهان و آبشارهای كوچك و بزرگ وجود دارد كه زیبایی آن را دوچندان كرده است.

در مسیر رسیدن به این آبشار انواع پوشش های گیاهی منطقه بویژه گیاهان دارویی و خوراكی از جمله ‘پترینگ، تروبشوك، تیتر'، منظره ای دل انگیز خلق كرده كه بسیاری از مردم این بخش را مجذوب خود كرده است.

آبشار اوگینگ با وجود زیبایی خارق العاده اش در مقایسه با سایر جاذبه های گردشگری استان مهجور مانده و كمتر به همگان معرفی شده است

برخی افراد محلی مدعی اند كه تاكنون گردشگر غیر بومی سیستان و بلوچستان از آبشار اوگینگ دیدن نكرده است و این خود نشان دهنده غربت این اثر زیبای طبیعی و ناشناس ماندن آن است.

روستای اوگینگ با هزار و 500 نفر جمعیت از توابع دهستان لاشار جنوبی شهرستان نیكشهر در فاصله 30 كیلومتری مركز این بخش و 55 كیلومتری شهر نیكشهر واقع شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.