كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ریزش باران از صبح روز سه شنبه بیشتر شهرستانهای استان بویژه مناطق جنوبی را فراگرفته و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، حسینعلی حسین آبادی با اشاره به اینکه ریزش باران در شهرستانهای خاش، ایرانشهر، سراوان، سرباز، نیكشهر ، چابهار و كنارك آغاز شده افزود: تاكنون بیشترین میزان باران در توابع چابهار با 42 میلی متر باریده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام ایستگاههای باران سنجی، در ایرانشهر از دو تا 18 میلی متر، نیكشهر چهار تا 25 میلی متر، توابع راسك یك تا 9 میلی متر، سراوان چهار تا 10 میلی متر، خاش چهار تا 21 و چابهار و كنارك از چهار تا 42 میلی متر باران باریده است.

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان كرد: سامانه بارش زا امروز و فردا در زاهدان و نواحی مركزی و جنوبی و سواحل بویژه نوار جنوب شرقی استان فعالیت دارد و به علت گسترش جریانات جنوب غربی و وقوع ناپایداری جوی، رگبار باران و رعد و برق و تندباد موقتی در مناطق یادشده پیس بینی می شود.

وی تصریح كرد: ریزش باران رگباری در برخی نواحی یادشده سبب جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر می شود.

حسین آبادی اظهار داشت: منطقه سیستان شامل شهرستانهای زابل، زهك، هیرمند، نیمروز و هامون با وزش باد شدید همراه با گرد و خاك رو به رو است بطوریكه بیشترین سرعت باد به 80 كیلومتر بر ساعت و حداقل شعاع دید به دو كیلومتر رسیده است.

وی افزود: وزش باد سبب كاهش دما در این منطقه به میزان پنج تا هفت درجه خواهد شد.

كارشناس هواشناسی استان گفت: دریای عمان به دلیل وزش بادهای غربی تا روز پنجشنبه مواج و متلاطم خواهد بود./س

برچسب ها: بارش ، باران ، دراستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.