معاون دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه ظرفیت‌سازی حمل حدود 2500 خودرو مسافران نوروزی با شناور به جزایری نظیر کیش و قشم فراهم شده است، از فعالیت 22 مرکز تجسس و نجات دریایی ثابت و سیار طی این ایام در دریای جنوب خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید علی استیری ‌با اشاره به برنامه‌ریزی‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش ایمنی دریانوردی و ایمنی در سفرهای دریایی مسافری، اظهار داشت: این سازمان مرجع ملی دریایی کشور در داخل و در مجامع بین‌المللی است.
وی اضافه کرد: طبق تأکید سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ایمنی بیشتر سیر شناور‌ها در ایام نوروز، تا قبل از 21 اسفندماه تجهیزات ایمنی کامل و بازرسی‌های شناورها باید انجام شده باشد.
استیری با اشاره به فعالیت محدود شناور‌های مسافری در دریای خزر، افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی خلیج فارس بخصوص در دو استان بوشهر و هرمزگان که جزایری در عمق خلیج فارس به عنوان جزایری ایرانی دارند، ترددهای مسافری بین جزایر و سرزمین اصلی وجود دارد که اصلی‌ترین آنها مسیرهای منتهی به جزایر قشم و کیش است.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در ایام نوروز بیشترین سفر‌های دریایی در مسیر بندرعباس - قشم انجام می‌شود، تصریح کرد: برای مسافرانی که قصد دارند از بندرعباس خودروی خود را با شناور به کیش و قشم ببرند، برنامه‌ریزی خاص و تمهیدات مخصوص انجام گرفته است.
وی گفت: برای ایام نوروز حمل حدود 2500 خودرو توسط شناور‌ها ظرفیت‌سازی شده است که در مسیرهای خاص انجام می‌شود.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: حدود 96 فروند شناور مسافری و لندینگ‌کرافت برای ایام نوروز فعال خواهند بود که 19 هزار و 184 نفر ظرفیت دارند.
وی گفت: پرترددترین مسیر دریایی جنوب خط بندرعباس ـ قشم است و پس از آن بندرعباس ـ کیش از 3 مسیر بندر لنگه، بندر چارک و بندر آفتاب خواهد بود.
استیری با بیان اینکه در بنادر شمالی کشور شناور مسافری نداریم، اظهار داشت: در بنادر شمالی موضوع شناورهای تفریحی و توریستی بیشتر مورد توجه بوده که اغلب در مرداب انزلی و بندر انزلی است که آن هم پیش‌بینی‌های ایمنی خاص انجام گرفته است.

**فعالیت 22 مرکز تجسس و نجات دریایی ثابت و سیار

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با استقرار مراکز جست‌وجو و نجات نیز سعی شده است بین بنادر هم امکانات و تجهیزات لازم برای ایمنی هر چه بیشتر مسافران وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: ‌حدود 7 مرکز تجسس و نجات ثابت و 15 مرکز تجسس و نجات سیار و فرعی در خدمت مسافران بود که مسیرهای پرتردد را پوشش می‌دادند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: مراکز تجسس و نجات ثابت در مناطقی از جمله بندر انزلی، هرمزگان، خرمشهر، بندر امام خمینی (ره)، چابهار و بوشهر فعالیت می‌کنند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: برخی شناورهای تجسس و نجات به صورت شبانه‌روزی در مراکز هماهنگی آبراه‌های جنوبی در مسیرهای پرتردد از جمله کیش - لنگه، بندرعباس - قشم، گناوه - خارک، بندرعباس - جزیره هرمز و قشم - کیش - لافت به ارائه خدمات می‌پردازند./س
برچسب ها: بنادر ، خودرو ، شناور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار