رييس جمهور با بيان اينکه سفر در بين مردم داراي ارزش و جايگاهي مناسب است، گفت: امروز تلاش‌هاي بي‌شماري از سوي دست اندركاران و مسئولان مرتبط با سفرهاي نوروزي مردم در كشور انجام مي‌شود و اين شايد جزو كارهايي است كه مردم و خادمان آنها به طور مشترك انجام مي‌دهند كه مطمئناً بركات سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي فراواني نيز در پي خواهد داشت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،‌ محمود احمدي‌نژاد عصر روز گذشته در جمع مسئولان و اعضاي ستاد مركزي سفرهاي نوروزي ضمن تشكر از همه دست اندركاران، مديران و اعضاي ستاد سفرهاي كشور براي ساماندهي سفرهاي مردم در ايام نوروز در سرتاسر كشور تصريح كرد: سفر از جنبه‌هاي گوناگون از جمله تحكيم خانواده و همبستگي اجتماعي بركات فراواني دارد و مايه رشد و تكامل انسان است.

رييس جمهور با اشاره به اينكه در اين ايام سفر، نوروز و ايران با يكديگر تلاقي پيدا كرده و سفري كه در ايام نوروز انجام شود موجب بركت خواهد بود، گفت: همه زيباييها در نوروز تجميع شده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به سفرهاي نوروزي مردم ايران به نقاط مختلف كشور ادامه داد: ايران سرزمين مهرباني، شكوه، ايمان، صلابت و همه زيباييها است.

رييس جمهور با اشاره به اينكه امروز سفر در بين مردم داراي ارزش و جايگاهي مناسب است، تصريح كرد: مردم و خادمان آنها با دريافت اهميت سفر براي انجام سفري پربار برنامه‌ريزي و تمهيد دارند و ابعاد كار آنها را آنطور كه بايد نمي‌شود تشريح كرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به آمار ارائه شده مبني بر انجام 51 ميليون نفر، سفر در كشور در سال گذشته خاطرنشان كرد: اين ميزان سفر به نسبت ابعاد جمعيتي و بازه زماني محدود در حقيقت بزرگترين اردوكشي در كشور است كه تدارك اين كار بزرگ از قبيل ساماندهي جاده‌ها، اقامت‌گاهها و ايجاد شرايط مناسب بهداشتي، فرهنگي و اطلاع‌رساني مستلزم انجام اقدامات و فعاليت‌هاي گسترده است.

رييس جمهور افزود: امروز تلاش‌هاي بيشماري از سوي دست اندركاران و مسئولان مرتبط با سفرهاي كشور در حال انجام شدن است و اين شايد جزء كارهايي است كه مردم و خادمان آنها به طور مشترك انجام مي‌دهند كه بركات سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي فراواني در پي خواهد داشت.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ملت ايران امروز قدر خود را به خوبي شناخته و آن را درك مي‌كنند از همكاري مردم با دست اندركاران ستاد سفرهاي كشور در ايام نوروز تقدير و تشكر صميمانه كرد و اظهار داشت: هنگامي كه مردم در اين كار بزرگ وارد مي‌شوند مطمئنا بركات فراواني را به ملت ايران و جامعه بشري هديه خواهند كرد.

رييس جمهور همچنين با تجليل از تلاش‌هاي دست اندركاران و خادمان مردم در ستاد سفرهاي كشور تصريح كرد: زيبايي زندگي انسان آنجايي است كه انسان از شادي‌هاي خود به خاطر ديگران و خدمت به آنها بگذرد.

*نياز ملي به افزايش سفر در كشور داريم

در اين جلسه اسفنديار رحيم مشايي، مشاور رييس جمهور و رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد نيز ضمن تقدير از زحمات اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي به عنوان كسي كه از پيش شاهد تلاش‌هاي اين افراد بوده است، گفت: اعضاي ستاد سفرهاي نوروزي در اين ايامي كه معمولا همه افراد در كنار خانواده‌هاي خود هستند در استان‌ها و شهرهاي گوناگون كشور مشغول خدمت به مردم مي‌باشند.

رحيم‌مشايي با بيان اينكه سفر به عنوان فرصتي براي تحكيم روابط ميان اعضاي خانواده و همبستگي در مناسبات خانوادگي براي ملت ايران داراي اهميت است چرا كه اصولا خانواده داراي جايگاهي والا در فرهنگ كشور مي‌باشد، گفت: در ايام نوروز و در جغرافياي متنوع كشور شاهد ايجاد شور و اشتياق در مردم در نقاط گوناگون كشور و روستاها، بخش‌ها و شهرهاي مختلف در جهت تلاش مردم براي شناساندن منطقه خود به ساير مردم هستيم.

وي با اشاره به اينكه در ايام نوروز انسجام در مسئولان محلي براي ارائه خدمات شايسته به مسافران بسيار فراوان است، خاطرنشان كرد: در نوروز يك تمرين مديريت گسترده‌اي در كشور شكل گرفته و دستگاهها و ارگانهاي زيادي در ارائه خدمات به مردم در جاي جاي كشور سهيم هستند كه تمام اين تلاش‌ها خالصانه و صميمانه است.

رحيم‌مشايي خاطرنشان كرد: كشور ايران كشوري است كه در طول تاريخ با همبستگي اقوام گوناگون خود در كنار هم از هويت ، شرف و عزت ملي خود دفاع كرده است.

رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با بيان اينكه سفر از لحاظ امنيت و سياست‌هاي كلان ملي، اقدامي بزرگ به شمار مي‌رود، گفت: مردم با انجام سفر در ايام نوروز با همه ظرفيت‌ها و استعدادهاي كشور آشنا مي‌شوند؛ همچنين مردم در اين ايام و در طول سفرها مهر و محبت را به يكديگر ارزاني مي كنند چرا كه ذهن‌ها و دل‌ها در نوروز گرم و شاد بوده و شادي موجب رشد ، بالندگي و تعالي مي شود و آثار بهار را مي‌توان در شادماني و شادابي مردم مشاهده كرد.

رحيم‌مشايي با بيان اينكه در جريان سفرهاي مردم در ايام نوروز مردم و اقوام گوناگون به يكديگر نزديك شده و شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي كشور را شناخته و به آن مي‌بالند، اظهار داشت: تا زماني كه يك ايراني به داشته‌هاي خود افتخار مي‌كند مي توان از او توقع انجام كارهاي بزرگ را داشت.

رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با بيان اينكه ما ميراث دار سرزميني با جغرافياي گسترده و فرهنگي غني هستيم، گفت: ايران مطمئنا جزء 10 كشور اول جهان به لحاظ ميراث فرهنگي است و ملت ايران همواره اهل شرف، عزت و دوستي و صلح بوده و نشان داده ملتي كه حرف دارد، حرب ندارد و جنگ همواره به ملت ايران تحميل شده و اين ملت نيز مقتدرانه از خود دفاع كرده است.

‌رحيم مشايي با بيان اينكه ملت ايران شايد تنها ملتي است كه نسبت به آينده بشريت مطمئن تر و نگاهي روشن‌تر دارد، گفت: ملت ايران جريان آفرينش را هدفمند دانسته و معتقد است مكتب مهدوي كه مكتب آرماني ملت ايران است در آينده براي همه بشريت خواهد بود.

رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با اشاره به اينكه مردم در نوروز تمرين مهر و محبت يكديگر را انجام مي‌دهند، گفت: گاهي اوقات خدماتي كه از سوي دست اندركاران ارائه مي شود مسئوليتي دولتي و اداري است اما كاري كه توسط اعضاي ستاد سفرهاي كشور انجام مي شود اينگونه نبوده و اين افراد در جاي جاي كشور با محبت و مهر به مسافران نوروزي ارائه خدمت مي‌كنند.

رحيم‌مشايي با بيان اينكه قاعدتاً در شرايطي كه حجم بالايي از سفر صورت مي گيرد بايد حادثه و تخلف نيز افزايش يابد، اظهار داشت: عليرغم افزايش حجم سفر طي سالهاي اخير در كشور شاهد ارتقاء فرهنگ و كاهش تخلفات و حوادث در كشور هستيم.

رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با تجليل از زحمات اعضاي ستاد سفرهاي كشور و خانواده آنان گفت: ستاد تسهيلات سفر در ايام نوروز پيش از دولت نهم تشكيل شده و قبل از آن نيز زحمات زيادي توسط مسئولان كشيده شده است؛ در حقيقت اين ستاد متعلق به جريان عمومي كشور است اما در دولت نهم و دهم سالانه حجم بهتري از خدمات نسبت به سالهاي گذشته به مردم ارائه شده و نمي‌توان امسال را با سال گذشته از حيث ارائه خدمات به مسافران مقايسه كرد.

رحيم مشايي با اشاره به اينكه مديريت اين رويداد بزرگ كه در مدت زمان كوتاهي انجام مي‌گيرد كار جالب توجه و گسترده‌اي است، تصريح كرد: در اين راستا دستگاههاي گوناگون از جمله صدا و سيما زحمات بسياري از خود بروز مي‌دهند اما معتقدم كه بايد در زمينه اطلاع‌رساني بيشتر كار شود چرا كه در حقيقت ما نياز ملي به افزايش سفر در كشور داريم.

رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با بيان اينكه گسترش گردشگري منجر به ايجاد رونق اقتصادي بزرگي در كشور خواهد شد، خاطرنشان كرد: فعاليتهاي اقتصادي كه در جريان گردشگري انجام مي گيرد به عدالت نزديك‌تر است چرا كه بدون واسطه، ثروت از جيب مردم به مردم مي‌رود و واسطه‌اي وجود ندارد كه بخواهد از نبود يك توان اقتصادي سود و نفع ببرد.

مهندس رحيم مشايي در پايان اظهار اميدواري كرد تا همچناني كه بهار طبيعت را درك كرديم به زودي بهار حقيقي انسانيت را درك كرده و در سايه آن بهار همه انسان‌ها فرصت رشد، تعالي و شكوفايي را داشته باشند و ظلم و ستم جاي خود را به مهر، محبت، صلح و دوستي داده و لبخندي جاودانه بر چهره تمام مردم جهان بنشيند.

پيش از سخنان رييس جمهور، ملك زاده، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و برخي از مسئولان ارگان‌هاي مرتبط با ستاد سفرهاي كشور گزارشي از فعاليت‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص ارائه خدمات به مردم در ايام نوروز ارائه كردند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار