جانشين مسئول ستاد زائران دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: 53 تیم بازرسی در ایام نوروز بر عملکرد مراکز درمانی خراسان رضوی نظارت دارند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی، جواد محمودي با اشاره به اينکه فعاليت ويژه ستاد زائران دانشگاه از 25 اسفند ماه به طور رسمي آغاز و تا 16 فروردين ادامه مي يابد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکي مشهد با تمام توان تجهيزاتي، نيروي انساني و خدماتي آماده ارائه خدمات به زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) است .

وي خاطرنشان کرد: در طول اين مدت 40 تيم نظارتي در مشهد و 13 تيم نظارتي در شهرستان‌ها از وزارت بهداشت ، استانداري و دانشگاه بر عملکرد مراکز درماني، بيمارستاني، درمانگاه‌ها ، اورژانس‌هاي بيمارستاني و پيش بيمارستاني نظارت مستقيم دارند.

جانشين مسئول ستاد زائران دانشگاه علوم پزشکي مشهد تصريح کرد:‌ دستور العمل ستاد تسهيلات زائران، در 25 بند به تمامي مديران شبکه‌ها، روساي بيمارستان‌ها دانشگاهي و خصوصي ارسال شده است که بر اساس اين دستور العمل تمامي فعاليت‌هاي طرح نوروزي ارائه مي‌شود.

محمودي خاطرنشان کرد:‌ به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران در امسال اورژانس دندانپزشکي با حضور دندانپزشکان متخصص به صورت 24 ساعته فعال است.

وي يادآور شد: همچنين بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده 10 مرکز دندانپزشکي خصوصي نيز در اين ايام فعال و خدمات ارائه مي دهند.

وي با اشاره به اينکه تمامي تدابير لازم براي ارائه خدمات به بيماران خاص نيز در سطح دانشگاه در نظر گرفته شده است اظهار كرد: در اين ايام تمامي بخش‌هاي دياليز، شيمي درماني و راديوتراپي، واحدهاي تامين داروهاي بيماران خاص از جمله تالاسمي و MS دانشگاه فعال و خدمات ارائه مي‌دهند.

جانشين مسئول ستاد زائران دانشگاه علوم پزشکي مشهد تصريح کرد: تمامي مراکز آزمايشگاهي و تصوير برداري از جمله MRI، سي تي اسکن و آنژيوگرافي دانشگاه فعال است.

محمودي خاطرنشان کرد:‌ بخش‌هاي آنژيوگرافي قلب بيمارستان امام رضا(ع) درهفته اول و قائم(عج) در هفته دوم در ايام نوروز فعال بوده و به بيماران اورژانسي خدمات انژيوگرافي، آنژيوپلاستي و بالون مي‌دهند و در صورت نياز به انجام عمل‌هاي جراحي قلب باز، بيماران عمل مي‌شوند.

در ادامه رضا سعيدي، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توزیع یکصد کتابچه آموزشی سلامت زائران در مشهد خبر داد و افزود: در این کتابچه‌ها ضمن رعایت موارد آموزشی، نشانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های فعال در تعطیلات نوروزی اطلاع رسانی شده است.

وی بر رعایت موازین بهداشتی، اطمینان از سلامت مواد غذایی، پرهیز از مصرف غذای مانده در طول سفر و خودداری از خرید اقلام غیرمعتبر و کالاهایی که تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده است، از سوی زائران و مسافران نوروزی تاکید کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌های سلامت نوروزی در بخش‌های اطلاع رسانی، آموزشی و نظارتی اجرا می‌شود.

سعیدی افزود: از یکم اسفند ماه سال 91 تا 15 فروردین ماه 92به مدت 45 روز بازرسان بهداشتی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی بر تمام اماکن اقامتی و مراکز فروش مواد غذایی در شهر مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی نظارت دارند.

وی يادآور شد: در تعطیلات نوروزی سال گذشته نیز 70 هزار بروشور آموزشی بین زائران و مسافران در مشهد توزیع شد.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي 2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chto.ir ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود.


برچسب ها: جانشین ، مسئول ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.