وزیرخارجه ایتالیا در پی بازپس داده شدن دو سرباز نیروی دریایی این کشور به دستگاه قضایی هند، در اقدامی اعتراض آمیز استعفا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری لبنانی النشره، "جولیو ترزی" وزیرخارجه ایتالیا در نشست امروز پارلمان این کشور از سمت خود کناره گیری کرد.

وی علت این تصمیم را عقب نشینی دولت ایتالیا در برابر هند در موضوع بازپس دادن دو سرباز نیروی دریایی این کشور برای محاکمه در هند عنوان کرد.

 این دو نظامی ایتالیایی به جرم کشتن دو ماهیگیر هندی تحت پیگرد قرار گرفته اند. این دو نظامی ایتالیایی می گویند در حال گشت زنی برای حفظ امنیت یک نفتکش ایتالیایی در آبهای جنوب غرب هند در پانزدهم فوریه ۲۰۱۲، این دو ماهیگیر هندی را به اشتباه و در حالیکه فکر می کردند راهزن دریایی هستند، کشته اند.

جیانپائولو دی پائولا وزیر دفاع ایتالیا نیز که اندکی پس از وزیر خارجه در جلسه پرسش و پاسخ مجلس نمایندگان حضور یافت گفت از سمت خود کناره گیری نمی کند. وی اوضاع را به یک کشتی طوفان زده تشبیه کرد و گفت نمی خواهد این کشتی را به حال خود رها کند. بلافاصله پس از استعفای وزیر امور خارجه، مخالفان از ماریو مونتی نخست وزیر هم خواستند در این جلسه پرسش و پاسخ حضور یابد و به سوالات نمایندگان در این مورد جواب بدهد.


برچسب ها: ایتالیا ، هند ، استعفا ، سرباز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار