معاون فرهنگی هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از بازديد روزانه بيش از یک هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی در تعطيلات نوروزي از اين بناي تاريخي فرهنگي خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، آرمند" افزود: مقبره‌الشعرای تبریز با معماری خاص و چشم‌اندازی زیبا به یکی از نمادهای تبریز بدل شده و مجموعه‌ای غنی از تاریخ ادبیات و عرفان ایران اسلامی است که آوازه‌ی شعرای مدفون در آن فراتر از مرزهای جغرافیایی رفته است.

وی افزود: در طول ایام نوروز بازدید از این میراث ادبی، تاریخی و فرهنگی، به بیش از یک‌هزار نفر در روز می‌رسد و غالبا این بازدید‌ها به صورت تورهای گردشگری داخل کشور و همچنین از کشورهای همجوار مي‌باشند.

مقبره الشعراي تبريز آرامگاه شاعران نامي كشور از جمله شهريار، خاقاني شرواني، اسدي طوسي، وقطران تبريزي است كه در ضلع شمالي بقعه سيدحمزه در محله قديمي سرخاب واقع شده است.

مجموعه فرهنگي تاريخي مقبره الشعرا قبلا به نام حضيره الشعرا (مكان اقامت شعرا) و قبرستان سرخاب معروف بوده و با توجه به وجود آرامگاه شاعران و عارفان نامي براي تمام مردم ايران ارزشمند و مورد توجه بوده و پس از دفن شعرا در آن به مقبره الشعرا تغيير نام يافت/س

 

برچسب ها: بازدید ، مقبره ، الشعرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.