در صورتيكه اصول اخلاق پزشكي در همه جنبه‌هاي پزشكي دنبال و رعايت شود، در آنصورت نازضايتي‌هاي موجود در جامعه در خصوص ارائه خدمات پزشكي تا حد بسيار زيادي برطرف مي‌شود.

حسين مهدوي نيا دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ارائه خدمات پزشكي در كشور با مشكلات زيادي همراه است و هم مردم و هم پزشكان از وضعيت موجود خدمات پزشكي چندان راضي نيستند.
وي با بيان اينكه اخلاق پزشكي موضوعي بسيار مهم در حوزه پزشكي است، تصريح كرد: متاسفانه به دلايل مختلف، اصول اخلاق پزشكي در بسياري از موارد رعايت نمي‌شود و همين موضوع مشكلات زيادي را به ويژه براي بيماران به وجود آورده است.
مهدوي نيا گفت: در واقع در صورت رعايت نشدن اصول اخلاق پزشكي، مردم بيش از همه متضرر مي‌شوند.
وي با اشاره به موارد متعدد شكايت‌ها و مسائل مختلف حقوقي و كيفري بين بيمار و پرسنل پزشكي، اظهار داشت: بسياري از افراد جامعه از چگونگي ارائه خدمات بهداشتي و درماني ناراضي هستند و در واقع اعتماد بين آنها و پزشك خدشه دار شده است.
 
مهدوي نيا با بيان اينكه اخلاق پزشكي در همه موارد پزشكي بايد به مورد اجرا گذاشته شود، تاكيد كرد: در صورتيكه اصول اخلاق پزشكي در همه جنبه‌هاي پزشكي دنبال و رعايت شود، در آنصورت نارضايتي‌هاي موجود در خصوص ارائه خدمات پزشكي تا حد بسيار زيادي برطرف مي‌شود.
 
وي يادآور شد: البته همه تقصيرات و مشكلات موجود در زمينه رعايت نشدن اخلاق پزشكي را نبايد به گردن پزشك انداخت و در اين خصوص بايد مسائل و موضوعات مختلف از جمله چگونگي و ميزان تعرفه‌گذاري خدمات پزشكي و وضعيت و مشكلات بيمه‌اي در كشور را مورد توجه قرار داد./ز2
برچسب ها: اخلاق ، پزشکی ، شکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.